Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Samboeren min er så å si aldri syk, han har den jernhelsen. Er mye ute, kler seg bra, spiser sunt og drikker tran hver dag osv.. Vi pleier heller aldri å bli smittet av hverandre, men nå har han vært dårlig siden før jul.. :s Konstant vondt i hodet, uggen, feber, omgansyke, øreverk, snørrete osv.. Det går aldri vekk! Han er nå på runde 3 med feber, øreverk, hodeverk og uggen i resten av kroppen. Er bare 3uker siden han var på legevakten med øreverken. Vi har ikke barnehagebarn, så er ikke derfor han blir smittet. Og jeg blir jo da bekymret for at det er noe alvorlig galt med han, siden imunnforsvaret hans er så dårlig. :s Huff.. Noe av problemet er legen hans, jeg føler ikke at han blir tatt alvorlig.. Legen har aldri tatt blodprøver eller crp av han, eneste han gjør er å spørre om ting, og gi han sterke ibux. Ibux hjelper jo ikke noe, og han skal heller ikke ta så masse av dette. Denne legen avfeier alt som normalt, til og med når han hadde forskjøvet noen ben i hånden så var det ingenting. (Da endte det med at han ble sendt til bedriftslegen av sjefen, og da ble det gjort noe med) Nå vil ikke samboeren min til legen i det hele tatt for han føler seg så dum.. Var jo ikke lett å få han til å gå dit i det hele tatt. Så da lurer jeg på, kan han gå til en annen lege en fastlegen nå? Han vil bytte, men byttet gjelder jo ikke før den 1.Mars.. Kan han gå til den nye legen med engang, selv om de ikke er blitt byttet?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Bytt også ringer dere til det nye legesenteret og sier dere har byttet og trenger time- ikke noe problem. Viktig å velge en lege uten 2000 pas da er det alltid lang ventetid. Dette er ikke akutt så noe ventetid må dere regne med, så 1 mars er kankje ikke så galt.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Han kan gå til den legen han selv ønsker - så sant denne legen kan ta imot ham. Ofte har leger fulle plasser, derfor vil han komme sist i køen. Mitt råd er å gå til privat praksis - søk på nettet. Jeg var også en av dem som aldri var syk. Helt til immunforsvart mitt bare "forsvant". Dette skjedde etter salmonellaforgiftning. Jeg gikk da og var konstant syk i 1,5år. Var grusomt! Ble først tatt på alvor da en lege reagerte på at jeg ofte hadde feber. Feber betyr at kroppen jobber mot noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå