Gå til innhold

Hvordan er soverutinene for de minste i deres barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt på 14 mnd har nettopp begynt i barnehage, og de to siste dagene har de latt henne sove fra halv ett til halv fire. Jeg spurte i sta om det anskje var mulig å vekke hene til frukten klokken halv tre. Dette er dels fordi jeg gjerne vil at hun skal få med seg dette måltidet, og dels fordi jeg er redd hun vil komme inn i en dårlig rutine med soving til halv fire, vanskelig å få til å sove til normal tid på kvelden, og påføgende uoplagthet på morgenen. Det virket på den jeg snakket med i barnehagen som om at det var litt teit å spørre om, så det endte med at jeg bare sa at de fikk gjøre slik som de mente var best, siden det er dem som ser hvordan hun er på dagtid mht. tretthet osv.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har jeg ett problem, mitt barn ble satt inn på en gruppe der det er oppp til 4 år og han blir det nå i mai.. De oxo legger han på dag tid noe jeg har sagt ikke er greit.. De legger han og noen ganger må de la han sove lenge oxo, virker som det hvertfall. Får ikke til å sove her hjemme før halv 10 og 10 og da ikke lett og få han opp igjen til kl 7 for å komme seg i barnehagen.. Blir ett evig KAOS.... Menner du skal si i fra att sånn vill jeg ha det eller som oss prøve gå videre opp med det til barnehage styrer eller sånn...

Skrevet

Jeg skjønner at det er et problem for dere! Bra at dere tar det videre.

I vårt tilfelle ser vi det nok an en stund. Hvis det fortsetter å være vanskelig å legge henne på kvelden, og jeg ser at hun jvnt over sover lenge i barnehagen, så får vi ta det opp med dem på ny, litt mer insisterende. Jeg tråkker litt forsiktig nå i starten, for jeg skjønner jo at de ikke kan ha spesialregler for hvert enkelt barn på alle mulige ting :)

HI

Skrevet

Syns de fleste barnehager ligger ungene alt for sent og lar de sove alt for lenge.De vil vel ha mest mulig fri og slappe av selv..når de ligger ungene mellom kl12 og 13 og lar de sove 3-4timer ,hvordan i huleste skal vi da få de i seng igjen på kvelden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...