Gå til innhold

Dere med skolebarn, har de fri den 14.mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt da barnehagen til sønnen min sier de ikke skal markere 17mai da skolene har fri denne fredagen. Men etter hva jeg kan se på nett er det vanlig skoledag, feil på nett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skolene er alltid stengt og elevene, og lærerne, har fri på 17.mai.

Hva du mener med 14.mai er jeg litt usikker på?

Skrevet

Barnehagene pleier å feire med tog den 16.mai. Og ved at dette er søndag vil jo det mest natulige bli at de går med skolene den 14 som er fredagen, derfor lurer jeg på om dette er fridag

Skrevet

Åhh, sånn ja. Jeg misforstod litt her;)

Det vet jeg dessverre ikke

Gjest irismor
Skrevet

Himmelspretten er på torsdag 13 mai, fredag den 14 mai er det planleggningsdag overalt pga inneklemt dag. 17 mai er da følgende mandag. Så det er rett og slett langfri :-)

Skrevet

14. mai står ikke oppført som hverken fridag eller planleggingsdag på vår skolerute (Oslo).

Skrevet

Fredag 14.mai er jo en inneklemt dag, så det er nok ganske mange skoler og bhg som har stengt denne dagen. Vi jobber inn denne dagen en søndag og har stengt som en planleggingsdag den 14.mai =)

Skrevet

Men ihht skoleplanen til Oslo er det skoledag denne dagen. Merkelig.

Gjest sug lut
Skrevet

Idiotisk. Og godt mulig de er restriktive på å innvilge fri etter søknad også, siden det ser ut som en prinsippsak.

Skrevet

Det har med antall skoledager å gjøre. Skal ha 190 dager pr år. Varierer fra kommune til kommune hvor enkeltdager ligger. Hos oss hadde vi undervisning til og med 22 desember, mens andre sluttet 18 des. Det får vi igjen med å slutte tidligere til sommeren, inneklemt dag f eks 14 mai osv.

Er ikke prinsippsak, bare prioriteringer hvor de legger fridagene. Spør dere barna fri får dere nok fri uten problemer. Skolen kan ikke nekte fri, bare fraråde

*lærer*

Skrevet

torsdag 13. (himmelsprett) + fredag 14. er skolefri her i Vest-Agder! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...