lucky1 Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Jeg har en gutt på snart 4 som har vært bleiefri siden jul. Men han bæsjer i trusa hele tiden, jeg ser at han skjønner at bæsjen kommer så det er ikke det at han ikke "oppdager" det i tide. Nå har vi prøvd alt, lokket med "bæsjepakke", vært stolte, vært sinte når han ikke bæsjer på do, Time out, tatt bort privilegier som spilling og liknende men ingenting funker! Er det noen der ute som har noen gode råd til en mor som føler hun har prøvd alt? (jeg har også endret på sittemåten på do slik at han sitter mest mulig komfortabelt) Hjelp!!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Hva med å sette på bleien igjen og heller vente til sommeren? Dere har jo prøvd alt! Eneste tipset jeg har er å kjøpe en pakke og sette den på badet. Slik at den kan friste. Når du pusser tennene hans så kan du riste litt på den og lure på hva som er inni. Men nei, denne pakken får jo "lucky2" når han har vært på do:)
thomas06 Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Vi har akkurat samme problem. Snart 4 år, bæsjer som en helt i bhg, men hjemme går d i trusen. Vi har prøvd å la ham kle av seg og bare gå i truse når han kommer hjem fra bhg.Det funker ganske greit på den måten at vi får ham til å sette seg på do. Men etter å ha sittet der i kanskje 30 sek, gir han opp.Enten ber han om å få bleie på, eller så bæsjer han i trusen. Begynner å bli ganske oppgitt. Har kontaktet familiekontor som er knyttet til helsestasjonen i vår bydel. De er hjelpsomme og greie, så jeg tar kanskje en runde med dem nå som dette med å kle av seg etter bhg ikke har funket så bra. Kanskje det kan være et tips?
Oslojenta79 Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Hei!Det er absolutt ikke vondt ment,men nesten godt å høre at det er flere i samme situasjon.Føler at det bare er oss..De fleste sliter med sengevæting osv,men ik bæsjing. Har en jente på snart 4 som holder seg når hun skal bæsje.)Tisse har gått fint på do et halvt år.) Dvs at det kommer litt i trusen. Hun kan holde seg maaaange dager. D hjelper ik å sette på bleie,kommer ik noe da heller. Kommer ik noe før vi tvinger henne på do(til slutt etter masse lokking med gaver osv ) da "raser" det ut og jenta er stor-fornøyd..helt til neste gang,like langt. Er kjempe fortvilet. Vil gjerne komme i kontakt med deg. Kanskje vi kan dele noen av rådene vi har fått?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 kanskje lurt å begynne med avvenings truse isteden for bleie.Ihvertfall for hygenens skjyld slik at ikke allt blir fullt av bæsj... Kjøpes på apoteket,-kylie truse til barn heter det. Finnes i egne jente og gutte modeller,laget av bomull ser ut som en truse ,men virker som en bleie kan vaskes i maskin på 85 c. Ellers er det bare å være tålmodig ,tålmodig tålmodig og rose når det går bra ,overse uhell og sette fokuset på morsom lyd feks når bæsjen detter i do.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå