Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Eller hvordan er nå det her? Vanlig å selge et hus med full tank??
Gjest Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 he he he, hadde garantert nektet å betale for andre sin dritt.. Men er muligens noe man burde sjekket på forhånd? Kan ikke tro at dere har bidratt mye på de 22 dagene....*knis*
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Vi trodde faktisk det ikke VAR tank her, men kobla rett på "nettet".... Men såklart er jo det vår feil at vi ikke sjekka ut det på forhånd, no doubt! Men finnes det noe regler på slikt?? NEKTER å tro at det er ene og alene vår feil det her, nei...
Gjest Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Skal være oppgitt i prospektet at det er på tank,ja. Og er det ikke det er det HVertfall forrrige huseiers regning.. Eller megleren? Han har gjort en drittjobb;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Haha! Ja, det er drittjobb! Og detta fant vi ut ETTER at vi bestemte oss for (og begynte) og rive hele jævla soverommet......penger penger, fly din vei!!
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Det er jo dette med at boligen selges "som den er", da. Tviler sterkt på at dere vil få tildigere eier til å dele regningen, med mindre dere kan bevise at de visste at tanken snart var full og dermed burde opplyst dere om det...
mer enn bare mor Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 står vel i prospektet at det er egen tank? det er vel vanlig at det står.. Men huset selges vel etter avhendingsloven, altså slik det er, så jeg vil tro at det er dere som må betale for tømming. Men er ikke sikker altså.
Kjærlighet <3 Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 Skulle tro det var vanlig å tømme tanken før overtakelsen, skkurat som en vasker huset og tømmer sentralstøvsugeren....
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 Vi kjøpte leilighet i tomannsbolig, og de som bodde her før oss visste ikke at det var septik-tank her i det hele tatt.. Vi måtte betale når det var fullt, rett etter at vi flyttet inn.
Bettybu Skrevet 23. februar 2010 #10 Skrevet 23. februar 2010 Her bli tanken tømt hvert andre år.... Sjekk ut med kommunen om det har blitt tømt når det skulle... Her ligger det innbakt i de kommunale avgifter, og må betales uansett..Dvs ikke noe å spare på å La være...
Mammaen til Isak Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 Her tømmes tanken ca vært 1,5 år... Så om det blei gjort når det skulle sist, får dere nok ikke den forrige eieren til å dekke dette. At dere har privat septik og ikke er koblet på det kommunale kloakknettet skal forøvrig være opplyst når dere kjøpte eiendommen. Det du kan gjøre er og ringe megler, eller forrige eier å få greie på hvilket firma de har brukt til å tømme tanken tidligere. Firmaene fører opp når den har vært tømt sist..
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #12 Skrevet 23. februar 2010 Takk for svar alle sammen! Nå var det heldigvis ikke sånn at den var full, men det var det rørleggeren trodde, så jeg så jo mange tusenlapper fly her Men de har vært her og staka opp et eller annet, i et rør vi ikke visste var her, så nå er det bra igjen )
Zitro Skrevet 23. februar 2010 #13 Skrevet 23. februar 2010 I alle dager, hvor store tanker har dere som tømmer hver 1,5-2 år a? Har septiktank på hytta vi og vi tømmer 2 ganger i året! Og det er ei hytte som er i bruk i helger bare...
Mandalas Skrevet 23. februar 2010 #14 Skrevet 23. februar 2010 Sånn er det på mine foreldres hytte også, men hjemme hos foreldrene mine tömmer de den maks hvert 5.år. Og det er maks!
Mammaen til Isak Skrevet 23. februar 2010 #15 Skrevet 23. februar 2010 Ikke sikkert tanken på hytta er så stor Men det er forskjell på lukka tank og tank med med spredegrøfter.. På tank med spredegrøft går spillvannet ut og blir rensa i bakken. Det gjør det ikke i lukket tank og den vil derfor også blir raskere full )
Zitro Skrevet 23. februar 2010 #16 Skrevet 23. februar 2010 Vi har lukket tank ja, absolutt alt går i tanken, ikke noe spillvann utenfor, Har 3000 liters tank... da var det ikke så unormalt alikevel da :-) Så for meg tanker på 100.000 liter jeg nå... he,he....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå