Gå til innhold

Når dere er hjemme med barna, aktiviserer dere de da hele tiden? Eller får barna " klare seg litt selv"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fri en dag i uka, og hender jeg tar litt avspasering i ny og ne..Minste har alltid fri når jeg har fri, og de to andre har fri fra sfo da.

Noen ganger har vi dagene planlagt, og finner på forskjellige ting.

Barna er 4,6 og 8.

Andre dager, som i dag har jeg ikke hatt ork/lyst til å aktivisere de så mye. Huset har trengt en sjau. Hadde med barna på det. Rommene deres ble så fine så...

Men så tenker jeg at jeg burde jo ha brukt tiden sammen med dem. Men må jeg leke med de hele tiden?

Tenker jo litt at det å ha fri, er å slippe stress om morgenen, og bare dase rundt. Også mener jeg at de trenger å finne på litt selv også.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere ryddet jo! Barna ble aktivisert på en svært positiv måte, og dere var sammen.

Barn trenger selvfølgelig å leke for selg selv, de liker det også :-)

Skrevet

Nei, jeg sitter ikke og aktiviserer og leker med gutten min hele dagen. Han er 15 mnd og leker fint alene og så leker jeg sammen med ham, leser eller noe annet innimellom de andre tingene jeg driver med. Synes barn har godt av å ikke bli underholdt til enhver tid, at de ikke må ha konstant stimuli og lære seg å leke selv.

Skrevet

Synes nå det er greit at ungene klarer seg litt selv også jeg da. Har ikke tid eller lyst til å aktivisere de hele tiden.

Skrevet

Jeg tror datteren min og jeg har hatt noen av våre fineste stunder sammen når vi har ryddet og vasket sammen! :) Også lærer de jo mye av det da!

Nå er jeg så heldig at jeg har ei jente på snart ni som holder rommet sit ryddig, ser når hun trenger å støvsuge, og når jeg kom hjem fra jobb i dag hadde hun gått hjem fra besteforeldrene litt før, sånn at hun fikk vasket badet før jeg kom hjem! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...