vipz82 Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Har dratt hjem fra jobb mange ganger. Brukt opp maange egenmeldinger. Nå lurer jeg på om jeg må oppsøke legen, for dette funker ikke. Vil legenskrive ut sykmelding for kvalme? Kan man få et opplegg der man kan være på jobb når man klarer? For meg kan det være en time på dagtid om jeg er heldig..
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Ring legen din du, får nok forståelse for dette! En venninne var sykemeldt fra uke 7 pga hyperemesis (alvorlig svangerskapskvalme) - du går nok inn i den kategorien. Selv er jeg også kvalm, men spyr ikke, men er 100% sm av andre årsaker (habituell abort). Prøv med 2 uker sm først og få den forlenget om situasjonen ikke forbedres. Du kan muligens få en gradert sykemelding også, men da blir det opp til sjefen å tilrettelegge for deg. Av og til er det like greit at man bare er helt borte...sånn følte jeg det sist da jeg var 50% sm, men ingenting kunne tilrettelegges for meg for det ble så vanskelig for vikaren...
<rose> Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 det tror jeg nok. kan vel enten være aktiv s.m eller delvis s.m. jeg var delvis sykemeldt for det foprrige svangerskap... det lettet kvalmen litt og ved å f.eks hvile en dag i uken. lykke til-
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 ja, dessverre.. går 50% et par uker nå, for å se om det hjelper. kaster opp flere ganger om dagen, og er konstant kvalm, - taper jo masse penger på å gå hjem hver dag. så ta kontakt med lgen din, så ordner dt seg nok. og sørg for nok hvile, søvn og små hyppige måltider.. god bedring!
gullis og snuppis Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er nå 100 % sykemeldt pga kvalme og oppkast. Var veldig usikker på om jeg skulle be om sykemelding og i så fall hvor stor prosent, men er nå veldig lettet. Og faktisk har kvalmen blitt værre siste dagene (er 8+0 i dag). Egentlig ba jeg ikke om sykemeldingen heller, men la frem for legen hvordan situasjonen er, og sa at det var veldig slitsomt å være på jobb. Legen sa da at det syntes han jeg skulle få slippe. Han spurte hvor lenge han trodde jeg trengte, og jeg ba om to uker i første omgang, noe han syntes var ok. Er på første uka nå, og redd jeg kanskje må få forlenget den etter hvert, men det får vi se. Synes absolutt dere som er så ille plaget av kvalme og oppkast bør drøfte sykemelding med lege. Kjenner i alle fall for min egen del nå at det var veldig riktig.
carina86 Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 hei hei, jeg er sykmeldt pga hyperremesis gravidarum(ekstrem svangerskaps kvalme) men nå ligger ejg inne på a-hus i tilleg for å få inrtavenøst, men legene pleier å være flinke å sykmelde hvis kvalmen er for ille. ang aktiv sykmelding, er legene svært tilbakeholdne å gi gravide, men ta det opp med legen din! lykke til vidre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå