Gå til innhold

Hvor langt er det å kjøre fra oslo til Stockholm ca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil kjøre og besøke slekt i Enköping i sommer, som er rett ved stockholm. Nå lurer vi på om det lønner seg å ta tog, kjøre bil eller tå fly... Noen som vet?

Skrevet

Oslo- enköping er ca 45 mil.

Tar du tog må du drive å bytte, for det går ikke direkte fra Oslo.

Flyr du, så må du ta buss fra Arlanda til Enkøping ca 45min.

Jeg synes det er best å kjøre bil. Da kan man passe på og harryhandle på veien hjem.:)

Og enköping er vel strengt tatt ikke rett ved Sthlm? Er jo noen mil...

Skrevet

Kjør bil!! Gjorde begge deler. Flyr du må du komme deg til Gardermoen, møte opp lenge før avgang, selve flyturen er bare på en knapp time. Så må du vente på bagasje og komme deg inn til byen fra Arlanda. Vi brukte 5 timer da vi flydde. (Går nok en del kjappere for "hurtigpendlere", de som sjekker inn på nett og ikke har bagasje - kan bare møte opp ved gaten).

Vi kjørte bil for litt over ett år siden, da brukte vi 6 timer. Så om du skal et stykke utenfor byen i tillegg, ville jeg definitivt kjørt :)

Skrevet

Vi brukte en seks-sju timer. Veldig alright tur, fine veier i Sverige.

Det går faktisk direktetog Oslo-Stockholm, men det er ikke alle avgangene som er det. Jeg skal ta tog om et par ukes tid, det går rundt halv åtte om morgenen og er fremme halv to. Sjekk på www.sj.se.

Skrevet

Ja, det går direkte tåg oslo-sthlm, men det stopper ikke i Enköping. For å komme til dit, må hun bytte...

Skrevet

Da er sikkert det beste å kjøre. 45 mil til enkjøping er ikke så ille da.. Får bare sørge for at ungene har aktiviter i baksetet.. Takk for svar!

Skrevet

Ja, kjøre er topp. Anbefaler å stoppe på arams pizzeria i Töcksfors og spise kebabrull. Den er uslåelig, og er ikke slik som den vonde kebaben man får i Norge. Eventuelt Max hamburgerrestauranter. Litt junk på vei er ikke å forakte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...