Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Jobber som hjelpepleier på sykehus, og sliter nå med bekkenløsning.. Går pr idag aktiv, hvor jeg gjør oppgaver som div papirarbeid, ordner istand te/kaffe o.l på kjøkkenet.. Er på jobb fra 8.30-13 stort sett 3 dager i uka.. Min jordmor har søkt om svangerskapspenger for meg,slik at jeg ved evt sykdom etter fødselen ikke skal tape masse penger.. Må legge til at jeg etter forrige fødsel fikk blodpropper i beina, og dette svangerskapet da går under som komplisert svangerskap pga faren for å få dette igjen til tross for at jeg nå går på medisiner.. Denne har ikke gått igjennom.. Dvs jeg har to valg da.. 1. Fortsette i aktiv frem til permisjonen starter.. (ergo risikere å få 66% ved evt sykdom etter fødsel, noe man aldri vet) ELLER 2. Ta ut full svangerskapspenger og gå hjemme.. (og ikke tape penger ved evt sykdom etter fødsel) HVA hadde dere gjort???
Rampongi Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 uff, dette kan jeg lite om og det var vanskelig situasjon, men jeg hadde nok gått for alternativ 2. Kompliserte svangerskap skal man ikke tulle med. Viktig at du er i form både nå og etterpå. Lykke til med avgjørelsen!
Verbena Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Jeg hadde tatt svangerskapspengene å gått hjemme! Ganske enkelt fordi at du har en medisinshistorie som gjør at du nok går å tenker mye på at det kan skje igjen og derfor blir stresset, samtidig som at man ikke akkurat blir mindre stresset av å vite at om noe skjer så får man ganske mye mindre penger. Og penger er desverre en avgjørende faktor i dagens samfunn!
moe_ Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Alternativ nr to - hvorfor i alle dager skal DU risikere å tape helse og penger på svangerskap?
jordbærsjokolade Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Kan jeg spørre deg hvorfor du eventuellt skulle ha fått kun 66% hvis du ble sykemeldt etter permisjonen? (jeg blir det skjønner du og var sykemeldt 100% i stort sett hele sv.skapet)
jordbærsjokolade Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Ah, jeg ser at det gjelder etter fødsel..sorry. Jeg hadde gått for alt 2!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2010 Ønsker gjerne å være på jobb, men kan jo ta turen dit uansett.. Samtidig så føler jeg på en måte at det ikke veier opp mot risikoen ved å tape penger.. Må såklart ta noen sjanser, og ikke tenke på hva som KAN skje.. Men likevel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå