Gå til innhold

Ang permisjon og ekstra uker.

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er rimelig sikker på at disse ukene kan være pappaperm, men jeg hadde ringt til nav og hørt :)

Vi skal også gjøre det slik, samboeren min skal ta 4 uker med en gang, for han har ikke lønnet fødselspermisjon, og vi har egentlig ikke råd til at han kan være hjemme uten lønn i 2 uker :(

Min fikk heller ikke betalt permisjon sist. Og 2 uker uten lønn blir ganske mange penger....

Så det er ganske kjedelig at det ikke skal være betalt for alle.

Når har du termin forresten??

Vi har i Juni, så tenkte han evt kan ta litt ferie også da.

Må vell gå bra at jeg tar tvilling uker, mens han tar pappapermisjon? :D

Skal sjekke litt med NAV :D

De 5/7 ukene man får ekstra i forbindelse med tvillinger kan taes parallelt med at mor er hjemme. (og det anbefales visst ;).

For de 10 andre uken som er forbeholdt far er det som for alle andre at de ikke kan taes parellelt med mor. Men det er ikke noe som hindrer en i å ta ut ferie parallelt med permisjon ...

Annonse

Ja, det er helt tragisk at det ikke er lønnet fødseslspermisjon for alle fedre :( Men det er ikke så mye vi kan gjøre med det :/

Har termin 17 april, så jeg går å håper på mars-babyer :)

Vi har også snakket om å bruke litt av samboer sin ferie, må nesten bare ta det som det kommer :)

Hei,

Slik som jeg har forstått det fra NAV så er det sånn at de 5/7 ukene kan tas av far når som helst i permisjonen, og da samtidig med mor. Mens fedekvoten på 10 uker, kan ikke tas de første 6 ukene etter fødsel, og når far tar disse 10 ukene, blir mors permisjonspenger stoppet. Dersom en ikke vil at far skal ta de ekstra 5/7 ukene, er den eneste mulighetene for å være hjemme de første 6 ukene med betaling å ta ferie evt. de 2 ukene en får fra arbeidsgiver (noen får disse med lønn og andre ikke)

hilsen en til med 2 i magen

Sånn har jeg også forstått det, men tror nok de på NAV også noen ganger blir litt forvirret og kanskje gir litt feil svar;)

Min mann tar ut 3 ukers ferie og så de 7 ukene når barna blir født. så får vi de første 10 ukene sammen. Og så tar han sine 10 uker når jeg er ferdige med mine. På den måten får vi vært to den første mest strabasiøse tiden (heldigvis). Og så får vi vært hjemme med barna til de er over året og klare for barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...