Gå til innhold

Mannen min slo meg for første gang i går kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Signerer denne mtp å skifte lås og sette en bag / koffert ut på trappen til mannen. Mannen din er åpenbart ikke helt i vater om dagen, om det er pga krevende jobb el. annet er ikke godt å si, men du og datteren din bør være i sikkerhet - og hvorfor skal dere rømme?

Bestill time på familievernkontoret til dere begge to, informer mannen om at et voldelig samliv ikke er forenelig med dine verdier og at du har bestilt time til dere, be han om å kontakte Alternativ til Vold og få time der hvis de har et tilbud der dere bor.

Ta bilde av blåveisen og send bildet som mail til deg selv, på fx gmail, slik at ikke noen kommer til å slette det.

Det er KUN i nødverge det er lov å slå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer Gytha, samt ville jeg gjort ham observant på at du fortalt dette til flere personer, og oppfordrer deg til å gjøre det også. Ikke hold det hemmelig for familjen eller nære venner.. Fordi hvis han vet at også andre vet at han har gjort dette, og at du IKKE tier still, vil det nok kosta mer og muligens hindra at dette skjer igjen. SAMT at du vil ha massiv støtte hos andre OM det skjer igjen!! Klem og lykke til.

Skrevet

Da hadde jeg pakket med og ungene ut av huset med en gang. Og aldri tatt han tilbake. Ingen fortjener slik behandling uansett!! Har en mor som ble slått og det ble mer enn en gang for å si det sånn.

Skrevet

Enhver person som må ty til vold for å kunne utrykke seg, må og bør få hjelp raskest mulig. Lykke til uansett valg du måtte ta!

Skrevet

Min mann slo meg for forste gang i fjor, etter 5 år...det har dessverre skjdd to ganger til, senest for 14 dagr siden. Virker som det er lettereå slå igjen, når de først har slått en gang...

Skrevet

Å slå noen første gangen er alltid vanskeligst. De neste slagene følger mye lettere. At han ikke kommer krypende i anger minuttet etter at han slo sier mye om mannen din. Vær på vakt!

Skrevet

Hvorfor lot du han ikke jobbe i fred?

Dere har vært sammen i mange år, og du synes kanskje det er greit å irritere vettet av mannen din, sånn at han sprekker?

Det er ikke greit å slå, bare så det er klart.

Men det er heller ikke greit å irritere mennesker som trenger fred og arbeidsro.

Skrevet

"kom deg vekk fra denne grusomme fæle drittfyren. Pakk og reis fra mishandleren, eller hiv han på trynet ut av huset!!!"

Er dette blitt det beste rådet dere perfekte dibbedamer her inne kan komme på i farten?

Vi hører hennes side. Det er alltid 3 sider av en sak. Min, din og sannheten.

Vi vet de kranglet. Begge to er ikke skyldige i at hun ble slått, men ærlig talt, er det greit å irritere og terge opp mennesker som trenger fred og ro?

Kanskje mannen hennes er sliten. Og har titusen ting å tenke på, og på toppen av alt skal han presses og kjeftes opp av kona si sent på kvelden, mens han trenger arbeidsro?

Noen mister besinnelsen lettere enn andre, og hadde det vært omvendt hadde det kanskje stått i overskriften: Jeg slo mannen min for første gang i går kveld.

Og jeg lurer virkelig på hvilkene svar dere hadde gitt da.

Hvis hun forklarte hvor stresset hun var, at hun trengte arbeidsro, er sliten og bare sprakk helt plutselig for første gang i sitt liv.

Hva hadde du svart da? Vær ærlig.

"Ååååååh, stakkars deg. Jeg forstår deg sååååååååå godt, og det har jo aldri skjedd før, og du er så sliten, hvorfor lot han deg ikke jobbe i fred?"

Eller hadde du svart: "Du er livsfarlig, og mannen din fortjener bedre"

Skrevet

"kom deg vekk fra denne grusomme fæle drittfyren. Pakk og reis fra mishandleren, eller hiv han på trynet ut av huset!!!"

Er dette blitt det beste rådet dere perfekte dibbedamer her inne kan komme på i farten?

Vi hører hennes side. Det er alltid 3 sider av en sak. Min, din og sannheten.

Vi vet de kranglet. Begge to er ikke skyldige i at hun ble slått, men ærlig talt, er det greit å irritere og terge opp mennesker som trenger fred og ro?

Kanskje mannen hennes er sliten. Og har titusen ting å tenke på, og på toppen av alt skal han presses og kjeftes opp av kona si sent på kvelden, mens han trenger arbeidsro?

Noen mister besinnelsen lettere enn andre, og hadde det vært omvendt hadde det kanskje stått i overskriften: Jeg slo mannen min for første gang i går kveld.

Og jeg lurer virkelig på hvilkene svar dere hadde gitt da.

Hvis hun forklarte hvor stresset hun var, at hun trengte arbeidsro, er sliten og bare sprakk helt plutselig for første gang i sitt liv.

Hva hadde du svart da? Vær ærlig.

"Ååååååh, stakkars deg. Jeg forstår deg sååååååååå godt, og det har jo aldri skjedd før, og du er så sliten, hvorfor lot han deg ikke jobbe i fred?"

Eller hadde du svart: "Du er livsfarlig, og mannen din fortjener bedre"

Skrevet

Det er det mest forhistoriske jeg har hørt på lenge!!!

Så det er greit å slå noen om du er litt i overkant stresset og sliten?

Er det en godkjent unnskyldning? Jeg blir nesten sjokkskadet av slike utsagt.

Hadde nok sagt det samme om det hadde vært omvendt. Kom deg bort, søk hjelp. Neste gang du mister besinnelsen din kan det være du slå datteren din.

Skrevet

selvfølgelig blir saken tatt ut av dine hender når du går til politiet med blåveis,, hvordan tror du ellers misshandlede kvinner skulle fått hjelp??

de som etter at mannen har tvinget de til å trekke anmeldelsen,gjør det, og får seg en på trynet igjen,,

politiet er til for å beskytte, og du trengte jo det, siden du gikk dit

Skrevet

Jeg sa at det IKKE ER GREIT å slå.

Les en gang til 18:12. Du gikk glipp av poenget mitt.

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men jeg har familie som har vært oppe i det der. Hvis du blir og dette fortsetter, og du ikke gjør noe, kan barnevernet ende med ta barnet deres.

Skrevet

Jeg er alenemor med 3 barn. Jobber fullt og så hente barn på sfo/barnehage. Deretter hjem for å gi mat, gjøre lekser med barna. Husarbeid,Fritidsaktiviteter og ikke minst leggetid.

Jeg er en sliten og overarbeidet mor.

Kan vel slå barna mine da vel? De maser jo så..

Skrevet

For noen sinnssyke råd..

Klart man IKKE skal slå, det er det ingen som syntes at er greit.

Og jeg er helt sikker på at han heller ikke har det så godt med den hendelsen - men jeg syntes virkelig at du skal sette ned foten din også!

Ikke gå fra han, ikke kast han på dør, ikke frik helt ut..

Ta èn dag av gangen.. Og vis han at det ikke er greit!

Skrevet

Hvordan går det HI? Har du fått snakket med mannen din?

Skrevet

Jeg vil bare informere om at for barn er det like skadelig å være vitne til vold/leve i familier hvor mor/far er utsatt for vold fra partner, som det å selv være utsatt for vold. Så uansett hvor fantastisk han ellers er, så finnes det aldri en unnskyldning som er god nok til å forsvare et slag...og iom at du fikk blåveis må det være et ganske heftig slag. Hadde du vært alene kunne du tenkt på bare deg selv, men du har faktisk en datter ! Og jeg mener hun har krav på en mamma som står opp for selv og krever den respekten hun fortjener i et forhold!!!! Og å ikke ta tak i dette kan ikke være et alternativ. Da svikter du datteren din på groveste. Det betyr ikke at det må være slutt, men det betyr at dere må oppsøke hjelp og jobbe dere gjennom problemene i forholdet. Og at HAN må ta ansvar for sin voldelige reaksjonsmåte. Anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med familievernkontoret og bestille time til dere med en gang, i tillegg ta kontakt med ATV eller REFORM. Er han ikke med på det, viser det hvor han står...

Du må ta ansvar for deg og din datters liv!!! Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde faktisk sparket den mannen HARDT et visst sted!

HINT: Mellom navel og knærene!! :)

Skrevet

anonym 18:25, Ja, selvfølgelig kan du slå barna dine hvis de provoserer deg nok,

Er du dum, eller bare later du som om du er det?

Det er ikke greit å slå noen. Og det er ingen unnskyldning, men kanskje en forklaring på hvorfor han slo. Kanskje hun sa noe stygt rett i trynet på mannen sin, noe som provoserte han kraftig nok. Ikke vet jeg. Det er ikke greit å slå, men å drive folk til vannvidd med psykisk mishandling er ikke greit heller. Mange av dere gjør det mot mennene deres.

Skrevet

Ja, det hadde jo vært en fin løsning.

Han gir henne ei "ørtæv", hun sparker han i familiejuvelene.

Nice.

Skrevet

Noen blir drept fordi kvinner driver mannen i et hjørne.

Spesielt når kvinnen bruker barna.

Skrevet

Det finnes INGEN grunner eller unnskyldninger for å slå. Han har gått over ei grense, og kommer til å gjøre det igjen. Du må gå fra han. Hvis ikke sitter du der om noen år og ikke vet hvem du er engang, med en mann som skader deg. Den ENESTE måten du etter min mening kan bli værende i forholdet på er om han omgående søker behandling/terapi/sinnemestring. Men om ikke: Gå. Det blir vanskeligere etter den andre eller tredje eller fjerde gangen. Det enkleste og smarteste er å gå etter den første. Det er lett å si, og vanskelig å gjøre. Men vær så snill, ikke bagatelliser dette. Gå.

Skrevet

er det ingen av dere som har gitt noen en kilevink noen gang-eller et knips og så aldri mer- eller kjent at man gikk "over streken" når man ble litt sintere- (skjelte det ut feks).. på barnet enn - det man egentlig tenkte.... når jeg har kjent på at jeg oppførte meg litt for krass- slem osv- får jeg sinnsykt dårlig samvittighet og så prøver jeg å finne ut hvordan unngå de situasjonene. hvor jeg blir så irritert på ungene at jeg føler at jeg skal eksplodere- kan ikke det samme gjelde når vi omgås hverandre..

Snakke sammen er i hvert fall - lurt.

og lykke til!

Skrevet

Herregud..............

Man får da ikke blåveis av en kilevink eller ett knips gjør man vel?

Og får man sinnsykt dårlig samvittighet for noe, så sier man unskyld, ikke ''hei'' og ''hadet'' og drar på jobb.....

Kjære Hi, skjønner godt at du ikke vil at forholdet skal ende pga dette om det tilfeldigvis er ett engangstilfelle, men du må ta forhåndsregler om du velger og fortsette forholdet med din mann, du MÅ vise han klart og tydelig at dette ikke er akseptabelt... Er jo det samme som å oppdra ett barn (IKKE at jeg sammenligner en MANN med ett barn i den forstand, det samme hadde gjeldt om det var en kvinne som slo noen!) men om du ikke viser at dette IKKE er ok, så kan det, og vil det nok skje på nytt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...