Gå til innhold

I en stillingsutlysning når det står "med ønske om snarlig tiltredelse"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvor snarlig tror dere det er snakk om da?

Søknadsfristen er 10.mars.

Skrevet

Det betyr nok "så fort som mulig".

Et seriøst firma skjønner at folk har oppsigelsestid og er villig til å vente noen måneder for å få den rette til jobben. Men et useriøst firma vil nok ansette den som kan begynne først uavhengig om h*n er rett for jobben eller ikke.

Du får søke og se hva de sier. Lykke til:)

Skrevet

Jeg skjønner jo at det betyr så fort som mulig.. men tenkte sånn i uker/måneder:) Men det varierer sikkert såpass at det blir litt dumt spørsmål.

Men det er en fast stilling, ikke vikariat eller engasjement da, så det kan jo være positivt i forhold til å vente på noen man mener er bedre egnet enn andre muligens...

Uff, redd for at det er for tidlig for meg uansett, siden jeg ikke har bhg til snuppa før august... Mannen kunne visst søke ulønnet permisjon fra jobb fra juni evt da, men det hjelper jo ikke når dette er 50% og da ikke nok inntekt til å dekke utgiftene våre. Hmm. Må nok diskutere litt med mannen ja. Hadde det vært 100% tror jeg at jeg hadde søkt..

Skrevet

Når det er en fast stilling så vil jeg tro at de er villig til å strekke seg litt lengre for å få rette personen. Men det er vanskelig å si.

Synes uansett du burde søke. Det skader ikke;)

Skrevet

Jooo, kanskje jeg virker en tanke urealistisk om jeg søker en stilling med ønske om snarlig tiltredelse jeg ikke kan gjennomføre. Det er jo greit å vise at man har litt bakkekontakt eller? :) He he.

Er ikke drømmestillingen, men en helt grei en som jeg er kvalifisert for (for en gangs skyld).

Heldigvis ikke frist enda, får tygge litt på det. Takk for råd:)

Skrevet

Ring for å spørre! Forklar situasjonen, si at det er en jobb du synes er veldig interessant - og spør hva de ser for seg i forhold til oppstart. Da får du helt sikkert et greit svar, og du oppfattes positivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...