Gå til innhold

Linser på avveie - linsemerket eller øynenes feil?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Jeg har brukt linser i 7-8 år nå, men siste halvåret (etter at minste ble født faktisk) er linsene stadig på avveie. Plutselig forsvinner ene linsen opp bak øyet, og jeg må igang med en himla prosess for å plukke den frem igjen.

Dette skjer omtrent hver dag, og jeg lurer jo på om det er øyets eller linsemerkets feil... Noen som evt har noen tips?

Bruker focus dailies, dagslinser...

Gjest irismor
Skrevet

Bruker samme merke men ikke hatt noen problemer med de. Men blir du veldig tørr i øynene før de forsvinner. Hvordan får du de bak øyet :-) Har hendt meg 1 gang på 15 år at linsa har forsvunnet oppunder øyelokket. Da lukket jeg øynene og la fingeren utenpå øyelokket og forsiktig maserte linsen ned igjen.

Kanskje du skulle prøve en annen type linser hvis det er et problem med forvinnende linser.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Ja, de forsvinner helt bak, og jeg må trykke og dryppe og styre med q-tips, skikkelig irriterende...

Får prøve nytt merke tror jeg, ja. Jeg er helt avhengig, klarer IKKE å gå med briller, syns det er skikkelig ubehagelig, så...

Gjest irismor
Skrevet

Prøv Aqvevue aller hva de nå heter. Brukte de før men byttet til focus fordi gubben og jeg bruker samme styrke og det var da enklere å ha samme merke.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Skal prøves=)

Tror kanskje jeg er tørr på øynene ja, og Aquevue høres jo ut som noe med fukt i=P

Gjest sug lut
Skrevet

Mulig du bør ta en linsepause og sjekke om det hjelper, og også høre med optiker. Tørre øyne er jo uansett noe som er verre i vinterhalvåret. Min optiker tvang meg til å bytte fra Focus Dailies til Acuvue fordi de skulle være bedre for øynene, men jeg synes tvert imot - men linsebytte (merkebytte) kan jo gjøre en forskjell for deg også.

Skrevet

Må bare anbefale Proclear 1 day. Beste linsene jeg har prøvd, å jeg har prøvd mange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...