Ladycaliente Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Det skulle jeg denne gangen, da jeg hadde problemer med førstemann. Det gikk nå strålende ei uke, Trodde deretter at kanskje det var snakk om økedager da vesla hang konstant i puppen. Men økedagene har nå vart i snart 3 uker og jeg gjør ikke annet en å amme føles det ut som. Og natta er noe herk, søvn er en luksusvare jeg ikke lenger får nyte. Det verste er jo at jeg har ei på snart 2 år som jeg også må ta meg av og som står opp kl 7 hver morgen. Minsten er ellers veldig rolig og grei å ha med å gjøre men tydeligvis sulten. Så nå lurer jeg på om jeg rett å slett bare må gi litt tillegg? Puppene rekker jo ikke å fylle seg opp. Og om det er nok næring der, stiller jeg også et spørsmålstegn ved. Når vesla ble født så veide hun nesten 3200.. Gikk jo noe ned etter fødsel og har krabbet seg opp til 3500 nesten en mnd etterpå.. det syntes jeg er fryktelig lite. Jeg vil jo så gjerne fullamme, men så kan det jo ikke fortsette slik i lengden. Har dere noe tips evnt? Har prøvd sprayen syntocinon og tenkte å prøve ammete.
saa09 Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Det der er et kjempe vanskelig spørsmål synes jeg. Det er veldig synd og begynne med tillegg ved siden av, fordi man da ikke vet hva som kommer til å skje med din prodiksjon. Samtidig kan produksjonen ha noe å si med tanke på at du er trøtt, sliten og du vet at du har en til å ta deg av. Tillegg kan jo gjøre så du får sove bedre og mer, men samtidig kan hun få vondt i magen av det, og du sover da enda dårligere. Dette er som sagt vanskelig, men du finner sikkert ut av hva som er best for dere! Lykke til:-)
Symbio Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Snakka med apoteket ang ammeteen, å de sa at teen bare var til hjelp for babyer som f.eks kolikk ol. hjalp ikke på melkeproduksjonen i det hele tatt.Hadde også tenkt å ta denne i bruk, for melkeproduksjonen sin del, så det var nedtur å høre det. Men er det noen som har annet?
En snupp - og en knert i magen Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Helios ammete funket på melkeproduksjonen hos meg, men faktisk var det myyye mer effektivt å drikke Munkholm For magen ble jeg anbefalt å drikke Fenikkel-te, dette går over i melken og ned i magen på de små.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Jeg hadde uten tvil gitt tillegg, men hva ønsker du selv? ikke slit deg ut med ammingen for enhver pris. lykke tiil:)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Jo bedre mor har det, jo lettere er det for henne å produsere nok. Dvs god kost, så mye søvn som mulig. Ikke så bra at du må opp med 2åringen hver morgen da nei. Spiser du godt? Får du avlastning? En rolig stund på badet hver dag mens far styrer butikken kanskje? De første ukene gjør man ikke annet enn å puppe høyre og venstre og høyre igjen, natt og dag. Husker at jeg knapt hadde tid å gå på do før den ungen forlangte pupp igjen. Når det gjelder vektoppgang synes jeg du skal snakke med helsestasjon. De har peiling på slikt. Min første gikk opp 650 gram første måned, men var betydelig tyngre enn din ved fødsel og gikk kun ned 110 gram før hun begynte å legge på seg. Men søk råd hos ammehjelpen og helsestasjon og hør hva de tror. Lykke til videre og gratulerer med gullet.
mamma og my Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Det høres ut som den situasjonen jeg var i med eldstejenta mi. Konstant amming og lite melk. Høres ut som dattera di har lagt på seg litt lite. Hvis du gir tillegg, gi det BARE etter at du har ammet og puppen er tom. Det er ikke slik at du må gi opp drømmen om å fullamme selv om du gir tillegg for en kort periode i tillegg til amminga. Det er vanskelig å produsere nok melk når en ikke får nok søvn og er sliten av amminga, det er ikke bare amming som gjør at melkemengden blir større.
GuttemammaTilTo Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 jeg syns ikke man skal slite seg ut å amme til enhver pris nei. og i ditt tilfelle hadde jeg ikke nølt med å gi mme i tillegg til å amme, men gjerne amme før du gir mme selvsagt. dette er en vanskelig problemstilling som jeg selv også har vært borti med første barnet. jeg ville gjerne amme for enhver pris og jeg var uforberedt på de utfordringene som ventet meg. nå fikk gutten vår 4mndrs kolikk som gjorde det vanskelig for han å ta puppen ordentlig da han hele tiden spente hele kroppen og skrek under amming. melka var der og jeg var heldig som ikke hadde sårhet eller betennelse i brystene. da gav vi han mme og vi fikk en fornøyd gutt som var mett!! det var stor forskjell og jeg fikk helt vondt i magen av å tenke på at han hadde grått og vært sulten hele tiden og ikke klart å drikke da han hadde vondt i magen. (dette fikk vi konstantert på sykehuset flere ganger). nå var min situasjon litt anderledes enn din, men jeg mener i alle fall at mme er livreddende til et barn som er sultent! om du bruker det i en liten periode eller fortsetter å gi begge deler, så får barnet ditt i alle fall nok melk og du vil nok merke større vektøkning :-) nå når vi venter et barn til skal jeg gjøre så godt jeg kan å amme, men skal allikevel ha en pakke mme stående i skapet fra første stund tilfelle krise :-) lykke til!
fresh Skrevet 24. februar 2010 #9 Skrevet 24. februar 2010 jeg ga litt tilegg da jeg ikke hadde nok melk. da ammet jeg først, og tilegg etterpå. det resulterte i at han til slutt slapp puppen når han så flaska, så det var jo litt domt-men han ble hvertfall mett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå