Gå til innhold

"Syden" - og transport fra flyplassen til hotellet?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Rhodos i sommer, og har bestilt skikkelig charter-tur og slippe og tenke selv-opplegg... (",)

Men, jeg tenker fryktelig mye likevel merker jeg.

Vi har bestilt buss mellom flyplassen og hotellet, men hvordan gjør man det med barna da? Frøkna er 1 år. Regner ikke med at det er bilstoler akkurat i bussen, så er det sitte på fanget som gjelder da? Ville dere gjort det? Har vi noe annet alternativ? Ta med bilstol hjemmefra er ikke noe alternativ (vi har Britax Multitech - og det er stort!).

Vi har forsåvidt tenkt til å leie bil + bilstol der nede - men har tenkt at det er greit å ta buss til hotellet først. Vi er 5 voksne som reiser - og i de pittesmå bilene som finnes i Sør-Europa får vi neppe plass til så mye som en koffert (",)

Hva har dere gjort på sydenferie?

Fortsetter under...

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan det er med bussene i utlandet, men flybussen fra Gardermoen f.eks. har to eller tre seter som er reservert til små barn. Altså de blir til bilstoler. Du må ringe og høre med selskapet dere reiser med.

Skrevet

Ja, det vet jeg. Hmmm. Men til Gardermoen tipper jeg vi tar bilen, evt taxi.

Kan kanskje ringe reiseselskapet og høre... men tviler i grunnen på om det er vanlig der nede, men man vet jo aldri (",) Takk for tipset hvertfall!

Skrevet

Vi reiser snart til Thailand og jeg har tenkt på det samme. Nå er lillemor en del yngre, så vi tar med bilstol hjemmenfra. Jeg ringte Star Tour, men der var det lite å hente virka som hun satt og gjetta i andre enden. Hun mente at det ikke var belter på bussen, men hun mente taxiene hadde.

Skrevet

Vi reiste med Star Tour til Lanzarote og hadde egentlig trodd de hadde noen barneseter på bussen der nede (siden det er et "norsk" selskap), men det var det ikke. Satte frøkna (13 mnd) i eget sete med setebelte over magen og håpet på det beste. Det var heldigvis ikke en lang tur.

Tror det er bedre å ha barnet i eget sete enn på fanget i tilfelle kræsj, uten at jeg skal si det altfor bestemt. Da jeg jobbet i barnehage fikk vi i alle fall ikke lov å ha barn på fanget hvis vi reiste med offentlig transport.

Skrevet

Har ikke greie på det, men vil også tro det er bedre med barnet i eget sete. Hvis det skulle være en kræsj og barnet sitter på ditt fang får den jo trykk fra to sider, både fra den voksne og fra beltet.

Annonse

Skrevet

Wombat: Fikk du henne til å sitte alene i setet? Jeg har nemlig liten tro på at min lille mark kommer til å klare det...

Vanskelig det her!

På en annen side... så sitter hun ikke i bilstol på rutebuss heller, men de kjører jo ikke like fort... *gruble gruble*

Skrevet

Fikk og fikk...

Hun satt vel mesteparten av turen, mye rart å se på gjennom vinduet. Ellers brukte vi mange av triksene fra flyturen: bok, kjeks, rosiner, videosnutter på telefonen, fotoalbum osv

Men helt i ro satt hun ikke, nei :)

Skrevet

Vi skal til Kypros i april og er i samme situasjon. Våre barn er litt over 2 og 4,5 år. Har bestilt busstransport mellom flyplass og hotell. Regner med at vi bare må prøve å få de til å sitte i setene sine. Synes ikke det er noe morsomt. Men vi kan heller ikke ha leiebil på den turen, pga bagasjen blant annet. Vi skal ha leiebil på feriestedet for å kunne transportere ungene trygt i bilstol. På Kypros kjører de på andre siden av veien og trafikken er visst et lite helvete pga det og mange turister. Heldigvis skal mine foreldre være med og pappa er vant til å kjøre på venstresiden..

Jeg håper at det ihvertfall er belter i bussen.... Liker det ikke, men hva skal man gjøre.. Vi kan liksom ikke ta med to bilstoler på flyet heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...