Kul(e)Mage Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Hei, har en 8,5 mnd gammel sønn som ikke vil ta kopp/flaske. Det vil si at han ikke får i seg annen væske enn puppen. Han ble fullammet til han var 6 mnd, og har vært ivrig på puppen helt frem til nå. Men virker nå stadig mindre interessert og produksjonen må holdes i gang ved pumping i tillegg. Vurderer nå om vi rett og slett bare skal trappe ned og la han få det mer som kos ved leggetid etc. Min bekymring er om han får i seg nok væske ellers??? Han spiser grøt til morgen og kvelds, frukt og tran til formiddagsmat og litt middag. Har pleid å blande i pumpet morsmelk i noen av disse måltidene. Og vi tilbye han kopp/flaske stadig vekk - men hittil liker han de kun som leketøy:-) Hvordan ville dere grepet dette an??
Gjest Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Har du prøvd å gi han drikke fra vanlig glass/kopp? Ser du skriver kopp, men er det vanlig kopp eller tutekopp? Jenta mi har aldri tatt flaske eller tutekopp, men vanlig glass går som en drøm (",)
meg & to små vampyrer Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Har dere forsøkt ulike typer tutekopper? Jeg merker at jenta vår klarer den minste fra bootsapoteket. Og den ene typen fra mam... Men den andre typen fra mam går ikke f.eks. Jeg skjønner det godt, noen av de er vanskelig å få noe væske ut av, bare prøv selv... Ellers er jo vanlig kopp et alternativ.
Kul(e)Mage Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2010 Vi har prøvd tutekopp og Mam sin kopp. I tillegg til diverse tåteflasker. Men takk for tipset om vanlig kopp eller glass - det skal vi prøve!
meg & to små vampyrer Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 mam har flere ulike typer kopp med tut altså. Jeg har sett to ulike hvertfall.
fox`y Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 guttene mine drakk heller ikke fra flaske,tutkopp mm. men de drakk fra vanlig glass til slutt:) de drakk ikke så mye da siden jeg ammet de dag og natt til de var 15 mnd. men vann hadde de altid stående i glass så de fikk drikke ved behov.
MammanTilEmma❤ Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 tar du av den dings inni koppen da?? det som jør at den er tett?? har tadd bort det til jenta mi, for hun fikk det ikke til med, å nå har vi så si sluttet med pupp på dagtid.
Hyacinth Bucket Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 Prøv NUK sine tutekopper. De er det eneste mine 2 har ville drikke av bortsett fra puppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå