melkekua™ Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Et stort sukk fra meg.. Vi har stor eiendom (gård), ligger idyllisk på landet, men det blir ikke så idyllisk når man finner vaskemaskiner, madrasser osv osv slengt rett utafor veien ( Blir så trist!! Vi har som regel hatt dugnad i heimen når vi ser dette, men blir forbanna når VI må bruke krefter og tid på å kaste det....ikke nok med det...nå må vi betale for å kaste det (nye regler for kaste søppel). Før kunne vi bare levere det gratis på gjennvinningsstasjonen. Noen ganger blir jeg så SINT på folk!! *SUKK*
Hikken Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Hva folk får seg til å gjøre altså.. Blir liksom ikke overasket lenger.
Rampongi Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Ah, så utrolig teit og unødvendig. Er jo pesete å gjerde inn hele eiendommen med høye gjerder også.. Vi har omtrent 500 mål (?) tomt på hytta og der må man også plukke søppel.. så utrolig kjedelig..
Gjest Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Er det sant? Er det mulig? Skjønner veldig godt at dere blir oppgitt og frustrerte av å rydde opp andres søppel! Alle butikker som selger elektroniske artikler, må også ta i mot gamle. Dvs. gamle vaskemaskiner osv, bare et tips!
moe_ Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Viktig er vel å fjerne det, slik at det ikke inviterer til mer søppelkasting der .. Tipper at dere er flinke til å følge med, men hva med å sette opp advarselsskilt "Området er videoovervåket", "Forbudt å kaste søppel her", "Hunden biter", "Øvelsesskyting - all ferdsel på eget ansvar" ... Er det inne på eiendommen deres at søppelet lempes eller er det på offentlig område?
moe_ Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Altså offentlig vei, rett utenfor eiendommen deres?
melkekua™ Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2010 Vi har prøvd å henge opp lapper, og vi har gått til den lokale avisa....men ingenting hjelper.... Søpla er på eiendommen vår...rett ved offetlig vei... Ja, vi tar jo søpla bort slik at det ikke skal innby til videre forsøpling....men det virker ei heller :-s Kanskje vi må kjøpe noen store skilt (koster en formue) og sette opp....spørs hvor mye det vil virke. Den ene private skogveien har mannen satt opp en gris så det ikke skal være mulig å kjøre inn der og dumpe fra seg.
Rampongi Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 hihi, en gris faktisk. Sett opp en hel hær med dem. Grisepoliti Mener ikke å tøyse bort innlegget, men hva skal man gjøre.. Det er jo helt håpløst. Jeg vurderer grisepoliti hos oss også, eller kanskje hjorten (som er i hopetall) kunne fungert som vakt, så turistene ikke slenger engangsgrill og fjas omkring på eiendommen vår.
Mammaen til Isak Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 ) tipper du hadde fått deg en overraskelse om du ser for deg en vanlig gris rampongi....
___ Skrevet 23. februar 2010 #10 Skrevet 23. februar 2010 Vi har samme problem. Har gård og litt skog i sentrale strøk og det er utrolig hva folk slenger fra seg og hvordan noen klager om det ikke holdes pent nok. Noen ganger er naboer noe herk!
___ Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 Ikke er det lov å gjære inn slik at folk ikke kommer til heller.
Rampongi Skrevet 23. februar 2010 #12 Skrevet 23. februar 2010 Så for meg en skikkelig diger gjøgris jeg.. helt på jordet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå