ramløsa- nok en gang Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Begynner å bli litt lei, men er gravid i uke 33, sykmeldt og synes det er vanskelig å finne på noe. Leke med lego eller lese bok kan gå i et kvarters tid, men så er det sluttt på oppfinnsomheten igjen. Synes ikke det er helt topp at småen skal sitte klistret til skjermen i dagesvis. Noen som har tips til noe å finne på?
SpongeBob Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Jeg er elendig på slikt og ser at ungene mine er rimelig TV-glade når de er syke, helst fra mammas armkrok. Hvis h*n er syk er kanskje ikke utholdenheten stor der heller? Dora på repeat gjør vel ingen skade innimellom, regner med det ikke er TV døgnet rundt når dere begge er i form? Slapp nå av og ta det heller igjen når dere er friske!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Her har vi til sammen 3 Fiffi-dvd'er, og de går på skift om igjen og om igjen når jenta er syk... Og som erstatning for Barne-tv som er så utrolig ille om dagen. Yey... Så ja, jeg føler med deg!!
Gjest ibla Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 La toåringen vaske opp, det sysselsetter i lang tid her. (litt opprydning i etterkant da, men det er verdt det). Eller leke med koppestell etc i dusjen osv, vann er et bra triks:) Eller gå til innkjøp av modellering (play-doo) med former og figurer osv. Og fremelsk egen lek, en på 2,5 år bør jo kunne leke for seg selv i lange strekk. Begynn gjerne leken sammen, for deretter å trekke deg umerkelig ut av det hele, så holder h*n forhåpentlig på en stund alene, de har godt av å leke i ro og fred også, vi foreldre trenger ikke ha program hele tida
SpongeBob Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 ibla, kan ikke du komme og være hjemme hos oss når mine små er syke? masse gode ideer:)
ramløsa- nok en gang Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2010 Hei, takk for både tips og "i samme båt"-meldinger som også gjør at jeg føler meg litt bedre:) Har laget sjokoladekake, han hjalp til, og vi har lekt litt med plastelina. Vi har tegnet litt på tegnebrett. Og da jeg slang meg nedpå, sysselsatte han seg selv ganske lenge med leke-keyboardet sitt:) Har ellers vært mest tv i ettermiddag også, men nå gamle Donald-kortfilmer, de slår litt bedre an hos mor også. Men litt rart hvordan disse er forbruksvare hos jr, da jeg var liten var det høytid hver gang det ble sendt en Donaldfilm (ja, er født på 70-tallet..). Vanntips: han hadde en lang periode da dette var noe av det gjeveste, men er litt mindre interessert akkurat nå. Greit å se at flere opplever at barnetven ikke er på topp for tiden, jr synes ikke at det er mye som er moro av det faste repertoaret for tiden. Dessuten går det mye det samme morgen og kveld, jeg klarer snart ikke jingelen til Timmytid en eneste gang lenger. Og likner da veldig mye på sauen Shaun? Blir bra med vår, da skal i alle fall tv-nivået betydelig nedover, her i huset er alle også ganske leie av å ake nå.
ramløsa- nok en gang Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2010 Ok, så trodde ikke småen på at Dora og Boots sover lenger, så da er vi i gang igjen. Fikk noen timers pause i alle fall!
FruBoger fødeklar Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 hehe...her er vi 14mnd og dora fan:P kommer med dvden rett som det er og peker mot tven. nå er vi begge forstoppet her og har verken matlyst eller energi... stas å gå rundt med diger mage som verker og ei lita på armen hele tiden, som gråter om andre tar henne og om ho må være for lenge alene på gulvet.. hva skal man finne på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå