lille +gutt Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Er det noen som vet hvilke rettigheter man har når man jobber i vikarbyrå? I forhold til sykemelding og opptjente foreldrepenger? Har spurt sjefen min men hun svarer ikke foreløbig så da hører jeg om noen av dere vet i mens
engel81 - g08, g10 Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Så lenge du har jobbet mer enn 50% 6 av de siste 10 mnd før du går ut i permisjon har du rett på fødselspenger. Hvis ikke får du en engangssstønad. Det har ingen ting å si om du jobber i vikarbyrå eller har fast stilling et sted, så lenge du har tjent penger:) Sjekk ut NAV sine sider, der står det sikkert mer informasjon.
lille +gutt Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2010 Okei så flott, jeg har innimellom 3 arbeidsgivere så sliter med å klare å opptjene sykedager siden man må jobbe 50 % stilling hver mnd for å ha rett til det( og da må jeg jo jobbe 150 % stilling for å klare å få opptjent sykepenger hver mnd ) så da begynte jeg å stresse litt med hvordan det kom til å bli vist jeg ikke får fast jobb før jeg blir gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå