Gå til innhold

Denne mordlista har jeg aldri lest før. Er det rasisme?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kikket meg rundt på den facebooksiden. De skuler seg nok bak ytringsfriheten, for den er jo reell, men mange av de som har vært aktive der er ikke bare fylt med fremmedfrykt men av rasisme. Trist synes jeg. Utrolig trist fordi vi ikke evner å sette oss inn i innvandrernes ståsted. jeg faktisk skammer meg over at mange av de uinformerte menneskene er mine landsmenn :(

Skrevet

Det der er en facebookgruppe jeg er veldig stolt av at jeg ikke er medlem av. Der var det mye dårlig skjult rasisme.

Skrevet

Det er godt mulig det er rasisme. Men det er jo reellt. Disse menneskene har faktisk blitt drept av utlendinger.

Jeg kjenner den enes saken inngående fra jobben min, og det er ingentvil om at gjerningsmannen var dypt preget av sin utenlandske opprinnelse, og kutlursjokket over å komme til norge. Gjerningsmannen trengte hjelp han ikke fikk. H, når det han var skadet av opplevelser i sitt hjemland.

Det er ingen tvil om at det er et velkjent problem at skadede mennesker, med vrangforestillinger er fri i vårt land, og det gir katastrofale konsekvenser. Vårt samfunn greier ikke å ta seg av dette. Dette er problemer som går ut over vår sikkerhet, når vi har tikkende bomber blandt oss.

Det er ikke rasistisk å tenke at en må ta affære mot farer, og at kulturkollisjoner, samt skadet syke fra krigsopplevelser i utlandet er viktige faktorer bak disse kriminelle og syke handlingene.

Vi snakker om mennesker som tar liv, og det må en kunne ha fokus på uten å bli kallt rasister.

Godt mulig at rasisme driver denne internett sida, men det er klart at befolkningen her til lands har grunn til å være engasjert når det er en overrepresentasjon av kriminelle blandt en befolkningsgruppe, og en føler at for lite blir gjort, at samfunnet ikke har nok effektive tiltak å sette i verk, og for lite kunnskap til å ta afffære.

Skrevet

I norske fengsler har ni av ti ikke utdanning utover grunnskolen. Den reelle overrepresentasjonen er altså blant folk (menn) uten utdanning. Så om vi skal bli "trygge" her i landet, er det denne gruppen vi må rette tiltakene mot, og ikke en liten andel av disse igjen, som tilfeldigvis er brune i huden.

Skrevet

Forskjellen på disse drapene, og feks drapet på Benjamin, er jo at de fleste av disse, om ikke alle, er drept pga kriminalitet eller lignende, og ikke FORDI de er hvite! Benjamin og han gutten på nord-vestlandet ble drept fordi de var farget!

Skrevet

Lurer på om alle de dreptes familier liker at navnene deres ligger på nettet.

Når noen i denne gruppa sier hva man skal gjøre med utlendingene, så er det også rasisme. Å si hvilkne metoder de ønsker å bruke på folk, uansett hva de har gjort eller hudfargen deres, er det ikke greit.

Two wrongs dont make a right. Ever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...