Gå til innhold

Den store barnedåpen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er det tid for barnedåp igjen da. Vår lille jente skal døpes 1. påskedag. :)

Og svigermor styrer på.. Hun tror visst ikke jeg er helt skikket til å ordne i stand alt selv... Hehe.. Jeg er jo bare 35, og dette er jo bare mitt 3. barn. ;)

Jeg luftet tanken om kanskje vi kunne ha hvite bånd på dåpskjolen... Ble raskt nedstemt gitt! For da kunne jo ikke folk se om det var gutt eller jente....!? Jada.. Siden kjolen hører til svigerfamilien gidder jeg ikke krangle på det da. Også må jeg huske på å ha ensfarget hvitt under kjolen da! Osv.. ;p

Og det skal være sodd til mat, for sånn er det bare.. Sånn nymotens greier som tapas f.eks. er bare skummelt.. For sterkt for svigerfar vet du! ;)

Også stresser vi bygda rundt for å få tak i roooosa lys og gyselige dåpsservietter. Mye fint på Nille... ;p

Også må vi bake!! Krumkake, kransekake, marsipankake, sjokoladekake, verdens beste, iskake, gulkake osv... Sånn ca. 1 kake pr. gjest må det i hvertfall være! :)

Men vet dere hva? -Jeg lar henne bare styre på... Min vesle Jenny skal døpes, og bestemor koser seg stort med å planlegge barnedåp! Hun mener det så godt, slitsomme damen... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoho, så godt du greier bare å la henne holde på. Sånn er jeg for det meste også, det gjør verden så mye enklere. Også liker de å føle at de hjelper til:-)

Hadde da tross alt vært mye verre om hun var helt uengasjert.

Lykke til med dåpen!

Skrevet

Hehe.. Takk! ;)

Jada, hun koser seg så fælt med den planleggingen at jeg ikke har hjerte til å si fra.. :) Også kan jo jeg gjøre andre ting i stedet. Nok å holde på med når man har 3 barn! :) Også skal det sies at dama er meget sta, så det nytter ikke å diskutere med henne i det hele tatt. Og vi har vidt forskjellige meninger om det meste... Kan bli litt slitsomt.. Men jeg har blitt utrolig god på å overse det meste.. Heller sette foten ned om det er noe som er virkelig viktig for meg! :)

Skrevet

Tenkte kanskje at det var fler som hadde interesse av å lese at det går an å leve med en litt i overkant "slitsom" svigermor... ;)

Skrevet

Jeg er vel en av de som har syntes at min svigermor har vært litt i meste laget når det gjelder enkelte ting. Men, jeg merker at det går seg til etterhvert som årene går. Og, så lenge hun gjør ting i beste mening er det best å la det passere. Jeg er blitt mye flinkere til å lukke ørene, og heller sette pris på at barna har besteforeldre som virkelig elsker å være sammen med barnebarna sine!

Lykke til med dåpen!

Gjest irismor
Skrevet

Er fullt mulig og leve med slike mødre og svigermødre :-)

Man lar de styre og velger de slag man virkelig vil og kan vinne :-)

Godt gjort og la henne styre og konsentrere deg om andre ting. Og et annet pluss poeng er at dama sikkert føler seg supernyttig. Og en supernyttig svigermor er en happy svigermor.

Skrevet

Nettopp.. En supernyttig svigermor er en happy svigermor. Godt sagt! :)

Og min stiller gladelig opp som barnevakt for alle 3, så jeg prøver å være takknemlig! :)

En bestemor som lager pannekaker til frokost er slett ikke å forakte... :)

Gjest irismor
Skrevet

Pannekaker til frokost er absolutt ikke å forakte, låner du henne ut en helg etter barnedåpen :-)

Skrevet

Smart å ikke bry seg om det som ikke er så viktig for en og så engasjere seg når det teller:) Meget smart forbruk av krefter:) Og tipper svigermor er glad for at hun kan brukes til noe nyttig ja:)

Skrevet

Hehe.. bare å la henne holde på ja...:)

Har du og en liten Jenny? Vi skal døpe vår lille Jenny den 6. mars. Blir stor stas!

Lykke til med barndåpen!

Skrevet

Ja jøss.. Bare å ta henne! ;)

Skrevet

Takk for det! :)

Ja vi har en liten Jenny Karine.. Oppkalt etter to av oldemødrene. :) Lykke til du også! :)

Skrevet

Flott at du lar henne styre på, men jeg hadde ikke gitt meg på hvite bånd siden det er absolutt penest:) Jeg tror kanskje en får litt perspektiv når en har tre barn også, og at dette betyr mer for henne enn deg:)

Skrevet

Jeg vet det... Men vi har nå blitt enige om bånd som er mere gammelrosa.. Ikke sånne knall-rosa som var på i utgangspunktet.. :) Hun har forøvrig kjøpt bomullsbody med blondekrage og blondestrømpebukser av polyester som jeg visstnok skal ha under kjolen.. Men der satte jeg foten ned da. Tenker at det blir litt i kaldeste laget.. Så jeg har bestillt naturhvit ullbody og ullstrømpis fra Nøstebarn. :)

Skrevet

Mine hadde også hvit ull under, og det var godt å ha i kirken! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...