Gå til innhold

Erfaring med familiebarnehager/kommunale barnehager i heimdalsområdet?!

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mitt første barn (jente) i april 2009, og skal søke barnehage til høsten. Derfor så lurer jeg på om noen av dere kan anbefale noen barnehager (familie-/kommunale) i heimdalsomerådet?! Hva er forskjellen på familiebhg og kommunalbhg? Er det at det er færre barn i en familiebhg?

Er sent ute med søkingen, jeg har utsatt det i det lengste fordi jeg gruer meg så fælt til å levere henne i barnehagen. Får skikkelig klump i halsen når jeg tenker på det... Er det vanlig å føle det slik med første barnet?! Det plager meg egentlig litt, og jeg skyver tanken på at høsten ikke er langt unna, forran meg... Men jeg forstår at når hun blir 1,5 år, at hun har behov for sosialisering fra noen andre enn meg=)

Fortsetter under...

Jeg vil absolutt anbefale de kommunale barnehagene! Vi hadde sønnen vår i en liten fam.bhg når han var 1 år, og han mistrivdes veldig. Det var ikke noe struktur eller rutiner, bare leking på stua og trilleturer. VI fikk hasteplass på kommunal bhg. og det er såå stor forskjell. De har lister og rutiner og vet hva jr. har gjort i løpet av dagen selv om de er 14 stk. på avdelinga.

Nå har vi nok vært veldig uheldige med fam.bhgen, og det er nok mange som er bedre. Men kommunale bhger har større krav til opplegg, lokaler, oppfølging osv.

Hvor bor du og hvilke områder er aktuelle da? Når det gjelder klump i halsen osv. er det vanlig og går aldri helt over :) Men når du ser hvor stort utbytte ho har av å være de så er det absolutt verdt det :)

Jeg har ofte den klumpen, selv om sønnen min har gått i bhg i et år nå! Men jeg vet at han har det bedre i bhg enn å gå hjemme sammen med meg!

Hei det finnes mange gode familiebarnehager på Heimdal, men også de som ikke er så bra. Derfor lønner det seg å forhøre seg litt rundt, oppsøk dem gjerne.

Det samme gjelder de kommunale barnehagene, stort sett mye bra der vil jeg tro.

Jeg har hatt begge mine barn i familiebarnehage til de ble 3. På grunn av at jeg ikke har ønsket stor barnehage til dem før da.

Hei du, har begge barna mine i Breidablikk barnehage på Heimdal.

Han på 4 går på storbarn, og hu på snart 2 går på småbarn.

Vi er veldig fornøyde, begge stortrives, aldri no gråting når vi leverer:)

Nettopp blitt bygd ny barnehage ved siden av den gamle, så det har blitt et stort, fint uteområde også.

Helt vanlig å føle som du gjør, men det hjelper med lang tilvenning:)

Også ser en at barna er fornøyde når de blir hentet, så det blir da lettere etterhvert. Vet at det finnes mange, gode familiebarnehager på Heimdal, men har også hørt om flere som jeg aldri villet hatt mine barn i.

Så sånn sett tryggere med kommunal..

De har iallefall ledig på "vår" barnehage, siden den har blitt bygget ut, fristen for å søke har kanskje ikke gått ut enda? husker ikke lenger når den var;)

Lykke til!

Hvor på Heimdal bor du da? På Stabbursmoensiden er jo Kongsveien barnehage veldig bra samt mange familiebarnehager på den siden også. På Breidablikk siden er det hvertfall et par gode familiebarnehager.

Bor på Kolstad, men vil ha henne i barnehage på Heimdal for jeg kjører uansett forbi der når jeg skal på jobb. Ettersom vi er sent ute, så hadde vi ikke tid til å undersøke så mye og oppsøke de aktuelle barnehagene. Det ble så vi søkte på Breidablikk=) Syns det var kjempebra at en av dere kom med en konkret anbefaling, så da bli det den=) Håper bare vi får plass=) Stiller vel lengst bak i køen når vi søkte så seint?! Jaja, men håper på det beste=) Var inne på hjemmesiden deres og leste, og fikk et positivt inntrykk=) Så kanskje vi sees til høsten da, du som har barna i samme barnehage=D

Annonse

Det var meg det:) Har søknadsfristen gått ut da? Hvis ikke så stiller dere på lik linje med resten:)

Bodde på Kolstad før vi, så eldstemann gikk sine første år i Kolstad barnehage. Men kjekt å ha de i samme nå da, blir litt enklere ifht levering og henting.

Du får ha riktig lykke til da, så sees vi kanskje til høsten ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...