Voilà Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Mener flesteparten her inne at en 16-åring er voksen nok til å få ett barn??
Odine! Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Nei, men selve prosessen med å gå gravid og få et barn kan gjøre en sekstenåring moden nok til å være mor. Jeg kan ikke se meg selv for meg som mamma i en alder av 16.
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Det kommer veldig an på personen. Vet om én som ble gravid som 16-åring og som har klart seg beundringsverdig bra. Men tror hun er en av svært få... Mange vil kanskje påstå at jeg er "moden" nok til å bli mamma nå, i en alder av 19, men selv føler jeg meg ikke moden. Om 5 ukers tid sitter jeg der likevel med en liten bylt i armene, klar eller ei, hehe.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 det er nok veldig individuelt fra 16åring til 16 åring, men de fleste vokser jo på de 9mnd de går gravid.. fødte selv rett før jeg ble 17 og vokste nok mye på det å gå gravid, ble nok mer moden enn jeg var..
Gjest ->>- Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Definitivt ikke voksen nok til at den bør få et barn; tidvis voksen nok til at det går greit om den likevel gjør det.
Voilà Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2010 Skjønner ikke helt hva du mener, Kapabel, for de fleste klarer seg vel bra til slutt uansett?? Uansett. Jeg var 17 da jeg fikk barn, og jeg var voksen for alderen. Likevel kunne jeg aldri sagt at jeg var moden nok eller voksen nok til å få ett barn!
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Klarer vel seg bra, men ikke så bra som hun jeg vet om, om jeg skal tippe:) Skal sies at hun virkelig er one of a kind.
mer enn bare mor Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 nei, de fleste 16 åringer er ikke voksne nok til å få barn, men heldigvis finnes det de som vokser med oppgaven om de havner i den situasjonen at de blir gravid. Jeg mener også at en 16 åring som planlegger å bli gravid vitner om umodenhet og lite selvinnsikt. Når det er sagt syns jeg det er umodent å diskutere personer ut i fra en enkelt episode.
Voilà Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. februar 2010 en enkelt episode? Hva mener du?
mer enn bare mor Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 siktet til den andre tråden her på skravle hvor folk mener at han på 28 må være "enkel" eller nesten pedofil fordi han er i lag med ei på 16 som er gravid. (episode av "unge mødre" som var i kveld). Mulig han er det, men det vet jo ingen her inne. Trodde det var den tråden du var inspirert av
Voilà Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. februar 2010 Hehe, ja, var den tråden jeg var inspirert av, men ikke pga den enkelte episoden liksom. Bl einspirert av hun eller han som skrev noe om at "... som alle her inne synes en 16-åring er klar til å bli mor..." eller noe sånn:)
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #15 Skrevet 22. februar 2010 Jeg mener det er nokså innlysende at personer i en aldersgruppe som ikke har myndighet over seg selv ikke er voksne nok til foreldrerollen. Det betyr ikke at ingen 16-åringer ville fikset det om de virkelig måtte og med støtte fra familie, venner, skole og ymse tilskuddsordninger. Jeg har fremdeles tilgode å høre om 16-åringer som fungerer som "fullgode" voksne i en foreldrerolle (jobb, stabil inntekt, og andre ting som gjør at "vanlige" voksne klarer seg uten støtteordninger).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå