snillemamma1 Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Jeg bruker NAN, men kunne gjerne tenke meg HIPP isteden. Er bare litt usikker på om det blir veldig tungvindt (spes om natten hvor ting gjerne skal gå litt raskt og enkelt) når den helst skal blandes i vann på 50 grader. 1. Hvordan gjør dere det? Blander dere det bare ut i drikketemp allikevel eller varmer dere litt ekstra varmt og så avkjøler? Tar ikke det isåfall mye tid? 2. Bruker dere termometer for å vite nøyaktig temp? ...Er litt fersk i gamet...iallefall i forhold til alle disse nye retningslinjene..
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Jeg bruker HIPP og har flasker stående i kjøleskapet med kokt avkjølt vann. Når ♥lillemann♥ skal ha mat varmer jeg vannet til drikketemperatur og har i pulveret. Har gjort det slik i to måneder nå, og virker som om at det funger greit for ♥lillemann♥ Lykke til:-)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Jeg gjør det samme som vinterbarnet, fungerer kjempe fint å vi har fått en NY datter etter vi begynnte med Hipp! hun er så rolig å harmonisk. å når hun er våken så kan vi kose oss istede for hyl å vræl grunnet magevondt
kirsty*2barnsmamma Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Vi gjør det på tungvint måten hehe. Men det funker best for oss. Vi koker opp vann i vannkoker, og har i flasken, setter flasken i et litermål med litt kaldt vann og setter steketermometeret i flasken. Mens det kjøler seg ned til 50 grader så rydder vi litt på kjøkkenet, tar litt oppvask og sånn Så blander vi i pulver, rister, setter den litt i det kalde vannet igjen. Tar virkelig ikke lang tid å få ned tempen fra 50grader til drikketemp... Har hørt at pulveret ikke løser seg godt nok opp om det er under 50 grader. Men om det fungerer for de to over her så kanskje skal vi prøve å blande ved drikketemp vi også. For de gangene vi har brukt ferdigblandet småfolk så har vi bare satt flasken i varmt vannbad, og da går det kjempekjapt å varme til drikketemp!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Rister man flaska godt, løser pulveret seg godt opp. Aldri hatt problemmer med det. Du kan jo prøve det en gang og se om du også syns det fungerer greit.
Gjest Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Jeg er ganske ny på dette men gjør det sånn her Koker opp vann og fyller opp noen flasker med ca 50 ml. Setter disse i kjøleskapet til avkjøling! Deretter fyller jeg resten av varmvannet på en termos, slik at det står klart. Når ungen skal ha mat fyller jeg bare på varmvann oppi flaskene og vips så er det 50 grader og blandeklart! Testet ut med steketermometer i går. Dette er blandingsforholdet til 130 ml drikke.. Altså ca 50 ml kaldt vann, 65 ml varmt vann og tre skjeer pulver!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Heller du alt det varmevannet oppi med en gang da? og blander i pulveret til slutt?
Gjest Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Leste om en litt bedre måte her på siden, ville sjekket ut den tråden om jeg var deg! Med min metode vil man ikke få drikketemperatur, men blandetemperatur.. En litt annen blandemetode får drikketemperatur med en gang Lykke til! Jeg lærer noe nytt hver dag av å finkjemme disse trådene!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Til purlykke: Hvilken blandemetode snakker du om nå?
Gjest Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 http://www.dinbaby.com/index.php/forum/thread/140596423 sjekk ut denne linken! Det står om to forskjellige metoder for å blande ut mme:) Jeg snakker om den metoden som visstnok kalles "blandemetoden". Prøvde den ut i natt, men funket heller dårlig for oss.. Må øve litt mer tror jeg
sjøsamen Skrevet 4. mars 2010 #12 Skrevet 4. mars 2010 Vi bruker Hipp. Han pleier å få 130ml ferdig blandet. Da gjør vi følgende: - koker opp vann i vannkoker. Heller opp i 50ml vann i flaska, har i 3 skjeer og rister. (Selv om det står noe annet på pakka, så kan Hipp blandes ut i høy temperert vann uten at næringsstoffene blir ødelagt, dette har jeg undersøkt med Hipp). - tar så i 65 ml avkjølt kokt vann som vi har stående i kjøleskapet (kan stå i 24t). Og vips, helt perfekt temp på melka Går kjempefort. Vi har alltid en flaske med avkjølt kokt vann med maltekstrakt stående i kjøleskapet, supert å blande i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå