Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Noen kjerringråd dere vet fungerer osv???
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 gå til lege. kaldt rom, ikke leker i sengen, tøymykning uten parfyme, heve sengen sånn at hodet ligger høyt.
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Jeg hadde tatt henne med til legen. Noen barn med ille hoste kan få skrevet ut astma-medisin. Dette fordi mange barn har infeksjonsutløsende astma. Vi opplevde det samme når snuppa var nesten to år og det eneste som funker når hun er på det verste er medisinen. Ellers hadde jeg prøvd hostesaft også. Det er en type som små barn kan bruke, men jeg husker ikke hva den heter. Lykke til. Det er sa fælt når det står på... uff...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 God utlufting og et lite vindu på gløtt. Rengjort soverom og nada støv. Heving av sengen ved hodet er også en god ide som nevnt over her.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Kommer jo ann på hva som er årsaken til at hun hoster da. Men hvis hun har mye slim kan det hjelpe og holde henne over dampen fra en kjele med kokende fysiologisk saltvann (kok vann og salt). Dette for å løse opp slimet.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Fikk astma medisin til minsten vår vi også.Ellers gjorde vi som de nevnte over.Fikk ligge på stua også.For at det ikke skulle bli for tett i lufta.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Nå er det forsåvitt bra at hun kaster opp for da får hun opp slimet. Men det høres ut som noen doser med astmamedisin hadde vært gull verdt. har selv en gutt med astma og når han er syk går det i effedrin, ventolin og flutide. Blir det for ille gir vi han brekkmiddel for å få opp slimet PS: vi bruker en reseptfri hostesaft jeg ikke husker navnet på som brekkmiddel. Han kaster opp av lukt og smak, virker hver gang
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Hei Sånn har vi hatt det med vår datter på 4 år også. Når hun blir skikkelig forkjølet og har slimhoste, kaster hun opp. Har prøvd mange ulike hostesafter (efidrin o.l) uten at det blir bedre. En gang da hun var ca 2 skjedde det på legevakten foran legens øyne, men det var lite å gjøre uansett. Det siste året har vært noe bedre, også fordi hun nå er sjeldnere syk:)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Kjerringråd? Nei ta dere en tur til legen. Stakkars unge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå