♥Nemi♥ Skrevet 22. februar 2010 #26 Skrevet 22. februar 2010 Stødig, jeg, nei langt i fra;) Jeg er nok litt psyco her og der, og Sier ikke akkurat så mye forferdelig. Men alt er jo forferdelig her inne. Så er det jo slik at det er godt å ikke ta seg selv så inni helvete høytidlig. Try it;)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #27 Skrevet 22. februar 2010 Jeg synes det på mange måter er ille at barn får barn, og når man er 14-15 er man fremdeles et barn. For meg handler det om at man faktisk ikke er ferdig utviklet, selv om det finnes modene ungdommer, er man ikke voksen enda. Tviler ikke på at det er unge mødre der ute som gjør en fantastisk jobb, men mener man bør vente til etter man har fylt 18 hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #28 Skrevet 22. februar 2010 Tommelen opp for deg og "mamma til tre nydelige jenter"! Biologisk sett er den ideelle alderen å få barn 19 år. Så det er kun fordi samfunnet ikke har lagt opp til at man ikke skal få barn før man er 30 at folk hever øyenbrynene. Selv fikk jeg vårt første barn da jeg var 30, og min første tanke var "hvorfor har jeg ikke fått barn for lenge siden??". Men nå traff jeg ikke mannen i mitt liv før jeg var 29, så det var vel så tidlig som det kunne bli for meg.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #29 Skrevet 22. februar 2010 Personer som ikke er myndige skal jo ikke ha barn Selv om de gjør en god jobb når de er 15, vil de faktsik også gjøre samme gode jobben når de er 24, om ikke en bedre jobb Ser noen av svarene forteller om hvor suksessfulle de er selv om de valgte å få barn tidlig. Hus, utdannelse, jobb osv osv Men hva nå da ? Hva skal dere gjøre fra nå frem til 50 ? For det eneste som er interresant er jo mor/far og barn. Ikke festing, ikke reising - ingenting. Og biologisk sett - bare så det er sagt - at den beste tiden for en kvinne å få barn på er mens hun er fruktbar - ikke 19, ikke 20, ikke 21, men hele perioden som hun er fruktbar på.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #30 Skrevet 23. februar 2010 hørtes jo heilt teit ut, hva ska vi gjør fram til vi er 50? er det noen som har sakt at det ikke går ann å reise med barn, la barna få gode familie opplevelser. for jeg personlig kan altså reise alene med samboer når jeg blir 50!!!!! å festing, blir d lite av men man har jo "kjærestekvelder" jeg å min samboer med barevakt i aven å til. men d regner jeg stergt med at dere eldre også har!
Gjest Skrevet 23. februar 2010 #31 Skrevet 23. februar 2010 Ups, det hadde nok ikke de unge suksessfulle mødrene tenkt på. Hmmm, hva skal de nå gjøre? De har barn, utdannelse, bil, man, hus og heim. Alt i livet er jo oppnådd, de får vel bare velte seg over og dø? Og hjelpes, kan man ikke reise med barn? Hvorfor må reisinga på død og liv gjøres ferdig før man får barn? DET forstår ikke jeg. For øvrig: å sammenligne en på 14 og en på 18 blir vel i drøyeste laget, barn skal ikke får barn. De som måtte lure på det: jeg fikk mitt første barn da jeg var 24.
Gjest Ambivalent Skrevet 23. februar 2010 #32 Skrevet 23. februar 2010 Jeg synes ikke det er forferdelig, men jeg synes det er trist at de velger bort ungdomstiden sin, det er trist at barn skal få barn. Men gode mødre kan det godt hende de blir.
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 23. februar 2010 #33 Skrevet 23. februar 2010 Jeg hadde akkurat fylt 18 da jeg fikk min førstefødte og nr 2 kom da jeg akkurat hadde fylt 20. Jeg elsker livet mitt og kunne aldri valgt annerledes. Jeg tar meg en fest i ny og ned og føler slett ikke jeg går glipp av noe. Også må dere jo tenke på at når jeg er 36 har jeg en 18-åring og en 16-åring, da kan jeg begynne å reise og nyte mitt voksne liv uten småbarn, nattevåk og bleieskift. Så om man gikk glipp av ungdomstiden så er det både fordeler og ulemper med både å være ung og eldre:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #34 Skrevet 23. februar 2010 Vart mor for snart 3 mnd siden, er 18 år, og har det supert! Liker selvfølgelig å ta meg en tur ut av og til, men syns det er mye kosligere å sitte hjemme med min elskede datter.. Har nå ikke vært på fest siden jeg vart mamma da, så hvem vet om jeg liker det ennå Sett ikke alle unge mødre under en og samme bås, HI... Jeg var ei skikkelig flyfille som drakk fredag og lørdag hver eneste helg i 18 mnd, men når jeg vart gravid, var det slutt, og allerede 2 mnd ¨på vei, var jeg blitt en ny person
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå