lengter daler ned i skjul... Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 han er 2,5 år, har alltid vært vanskelig, sutrete, mye grining osv. helt siden han var født. Men i 2-3 mnd nå har han vært veldig rolig, ikke så trassete og skikkelig gogutt, og for første gang ever så har jeg ikke gruet meg til hverdagen med han, ikke gruet meg til å være alene med han osv. Men nå for en uke eller 2 siden så kom trassen tilbakefor fullt. Han raser for alt, alt er en kamp, påkledning, avkledning, spising, legging, tannpuss, og endel andre småting derimellom, så det er ikke mange minuttene mellom hver gang. jeg blir helt utslitt og mannen min blir sint og kjefter mye. Ikke noe koselig. Hva gjør man? bare å vente på å få nopen fredelige mnd igjen om et år eller to?
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Har en på samme alder. Jeg synes det hjelper mye å forberede han på hva som skal skje. Setter meg ned og snakker med han i hans høyde og med blikkontakt: nå er det snart leggetid og da skal vi pusse tenner og synge sammen. Også viktig å rose god oppførsel, det gir selvtilitt : så flink du er til å spise brødskive med brunost osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå