Gjest Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Etter et større besøk hadde vi shinet huset veldig grundig, type strøkent de lux. Vi bruker normalt å ha det ryddig, men nå var det helt superryddig. I hvertfall så sier jeg lattermildt etter at vi sliten sank ned på sofaen etter en lang da. "Jaja, vi har det i det minste ryddig nå for å være 4 barns foreldre", hvorpå mannen svarer: "Jeg tror 4 barns foreldre generelt har det mye mer ryddig enn de med bare 1-2 barn, man er jo bare nødt til det, er man ikke strukturert med så mange unger blir alt kaos" Når jeg tenkte etter så stemmer i grunnen det, vi hadde det mye mer rotete når vi bare hadde 1-2 barn, og av de venninnene jeg har med barn er det hun med 5 barn som alltid har det mest ryddig hjemme hos seg. Lurer på hvordan dette stemmer hos dere DB damer? Må vel legge til at det bare gjelder når barna er over 7-8 mnd, en liten baby som bare får pupp forårsaker jo ikke så mye ekstra rot uansett ;-) På en skala fra 1-10 der 1 er skittent, rotete, masse skitne fat på kjøkkenbenken, klær over alt, hybelkaniner over alt osv og 10 er strøkent nesten hele tiden (utenom litt leker på gulvet akkurat når barna er våken), hva ligger det på hos dere? Og hvor mange barn har dere? Vi har altså 4 barn, og vil si vi ligger normalt på en 8'er. Det er absolutt ikke noe mål for oss å ha det så veldig ryddig altså, det bare blir slik fordi dagene går mye enklere med skikkelig struktur på ting.
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Vi har 1 barn og har det ryddig. Selvsagt fordi vi liker å ha det ryddig, men også fordi vi har liten plass og ingen steder å gjemme rotet.
lille je Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Vi har to barn, og her er det alltid ryddig! Besøk må bare komme anytime:) HI, er det du som var Alva før???
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Jeg er nok ganske ny her inne, registrerte meg for et par uker siden etter å ha lest litt innlegg her i et par måneder. Ligner denne Alva på meg da siden du spør? Kan ikke huske å ha sett noen med det nicket?
Gjest Sauen og ungene Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Vi har det nok rundt 7 vil jeg tro. Har to barn (en på 8 mnd og en på 2,5 år). Prøver å holde det ganske ryddig ihvertfall, men er dritt lei av å vaske. Har mye slitte møbler (ikke er de gamle heller, men eldste har slitt dem helt ut!!!) og et golv som er tragisk å vaske, så ting ser liksom ikke rent ut uansett hvor mye jeg skrubber. Gidder ikke bytte ut alle møblene nå heller (har jo en på 8 mnd som kommer til å slite, og skal flytte om en stund og vil kjøpe møbler da som er tilpasset huset). Hadde nok vært greiere å vaske om ting SÅ rent ut etter vask, hehe...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Vi har 2 barn, 2,5 år og 17 mnd, og her er dte ikke strøkent i det hele tatt. Vi ligger nok på 5 . Jeg liker ikke å ha det sånn, men jeg eier ikke husmor gener tror jeg. Liker ikke å ha det så rotete, men jeg får det ikke helt til. Minstemann roter noe helt grusomt, drar ned alt han ser på gulvet, tømmer skuffer og skap. Kjenner en familie med 4 barn, og de har det mye verre enn oss, skikkelig rotete hele tiden!
3småtroll♥ Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Har 3 barn og ligger på 8-9. Det rotet vi har er noen få leker (en kurv) i stuen til minstemann også er det som oftest noe småtteri som ligger oppe på 2 kommoder. Da vi "bare" hadde 2 barn hadde vi ikke like mye struktur i hverdagen nei, så det er nok noe i det ja;)
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Vi har ett barn på ett år, og jeg vil si vi ligger på en god 8'er Hun roter jo i løpet av dagen, men det er det bare å rydde bort etter at hun har lagt seg;)
lille je Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Hehe, jeg lurte fordi hun har fire barn, først tre gutter, så ei jente, og jeg syns det er så lenge siden jeg har sett henne her. Ikke annet enn det:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Hmm, jeg er en skippertaksperson, som enten har det ganske rotete rundt meg, eller helt komplett strøkent. Når jeg fikk et barn ble jeg faktisk mer effektiv. Jeg har ikke hatt tid foreløpig til å gjøre så mye ordentlig shinings i huset. Babyen er bare 4 måneder, men når jeg først har ledig tid så vasker jeg klær, rydder og vasker kjøkkenbenken og plukker opp smårot. Før tok det lang tid før jeg gadd å gjøre noe, fordi jeg visste at jeg kunne gjøre det akkurat når det passet meg. Nå som jeg har baby, må jeg gjøre det når jeg har en ledig anledning, dermed blir jeg også mer effektiv. Skittentøyskurven har aldri vært mindre enn hva den er nå
Tommage♀♂ Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Må innrømme at jeg tenke Alva jeg også. Ikke bare pga at barna stemmer, men profilen din stemmer jo alt for godt! (alltidlivligvimseteakademiker = (A)lltid(L)ivlig(V)imsete(A)kademiker) ?
*dreamteam* Skrevet 22. februar 2010 #12 Skrevet 22. februar 2010 Har ett barn, ligger nok på en dårlig 8:)
melkekua™ Skrevet 22. februar 2010 #13 Skrevet 22. februar 2010 Godt å se at flere tenkte på gode Alva ;o) Ja, jeg kan vel si at det er ryddigere nå....men det er kun fordi det er mer rot å rydde hehe. Vi har 3 barn under 5 år.
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #14 Skrevet 22. februar 2010 Alva eller ei; har det slått dere at hun kanskje ønsker å være mer anonym nå enn tidligere? Da ser jeg ikke vitsen i å spekulere i hvorvidt det er henne eller ei.
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #15 Skrevet 22. februar 2010 Nå er jeg helt forvirret her, det nicket har jeg i hvertfall ikke sett før. Profilen min? Altså, godt mulig jeg ligner på en dere tydeligvis kjenner godt til her inne, men jeg er helt fersk her og har bare hatt dette nicket, verken Alva eller alltidlivligvimseteakademiker :-)
Mammaen til Jesper Skrevet 22. februar 2010 #16 Skrevet 22. februar 2010 Vi har et barn (1 1/2 år) og jeg må vel innrømme at det kanskje ligger på en svak 7'er her hjemme. Må legge til at vi har en liten leilighet (65 kvadrat), og få steder å putte alt rotet. Også har jeg en ganske rotete samboer
melkekua™ Skrevet 22. februar 2010 #17 Skrevet 22. februar 2010 Da burde hun kanskje gjort seg MER anonym ;o) Partypooper! Dessuten minte hun bare om henne, sa ikke AT det var henne )
lille je Skrevet 22. februar 2010 #18 Skrevet 22. februar 2010 Jeg spekulerte ikke, jeg spurte... Fordi jeg ikke har sett henne på lenge. Beklager hvis det var feil...
Trønderbærta Skrevet 22. februar 2010 #19 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har 2 barn, og det ligger nok på 4-5 kanskje. Jeg hater å ha det slik da, og gjør det meste i skippertak, men når vi blir ferdig med å pusse opp kjøkkenet, toalett nede, og hall nede, da SKAL jeg bli flinkere ;-). Samboeren jobber på sjøen, og når jeg er alene, er jeg enten kjempeflink, eller ganske så sløv :-p. Så det er nok enten greit her, eller masse kaos :-(
Joikaboll@ Skrevet 22. februar 2010 #20 Skrevet 22. februar 2010 Her er det til enhver tid en salig blanding fra 7-10. Men aldri hverken gammelt rot eller gammel møkk. Har 5 barn i alderen 1-16 år.
Twintipp og himmelblå Skrevet 22. februar 2010 #21 Skrevet 22. februar 2010 Kan kanskje ha en sammenheng med at en er mer på farten og prioriterer annerledes med færre barn også.. Hos oss er det full rulle, vi står på ski, har besøk, er på turer osv. Men, hver eneste fredag er det shinet her, fra A til Å! Har vaskehjelp.. Rydder ellers også, og støvsuger etc. Men, vi prioriterer heller masse tid sammen enn å ha det striglet til enhver tid. Men, det ser aldri veldig rotete eller møkkete ut her da.
-carina- Skrevet 22. februar 2010 #22 Skrevet 22. februar 2010 Tja... Jeg synes i hvert fall at jeg har det ryddigere i huset med to barn enn med ett. ) Får se når nummer tre kommer om vi klarer å fortsette trenden! ) Foreløpig vil jeg si at vi er en 6-7 på din skala når barna er våkne, 7-8 når barna er i seng... )
erteposen + 4 Skrevet 22. februar 2010 #23 Skrevet 22. februar 2010 Vi har aldri hatt det så ryddig som etter vi fikk fire barn, og vi er ganske rotete av natur. Vi må rydde etterhvert, ellers blir det kaos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå