Gå til innhold

Han "hater" meg litt i dag tror jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen skulle levere ungene i dag siden han har fri, jobber skift. Han har hatt omgangssyke siden fredag, men var i bedre form i går kveld. Han lurte på om jeg kunne levere ungene i bhg, men jeg sa nei. Jeg må hente og levere resten av uka pga vaktene hans. Når jeg gjør dette rekker jeg ikke å jobbe de timene jeg skal da jeg ønsker at barna skal ha litt kortere dager. Har fleksi tid, så det pleier å gå greit med at jeg drar tidlig på jobb de dagene mannen har fri eller jobber kvelden.

Han ba meg tynt revurdere om jeg kunne levere dem i går kveld når vi la oss, jeg sa kanskje...

For første gang på en evighet sov begge når jeg sto opp og gikk i dusjen og fremdeles da jeg hadde dusjet ferdig. Jeg kledde meg og bestemte meg for å dra på jobb uten å vekke og stresse barna.

Vekket min mann og sa fra før jeg dro. Han var lettere misfornøyd.

Han har selvfølgelig blitt dårligere igjen i dag, orket ikke å følge ungene til bhg. Noe som tar 5 minutter å gå eller 1 minutt med bil. Dermed har han vært syk hjemme med to friske, raske og energiske barn.

Når jeg så kom hjem fra jobb var han sur. Gikk å la seg i det jeg kom inn døra og har ikke vist seg siden.

Jeg har dårlig samvittighet, har bedt om unskyldning, men tenker også at vi er to foreldre, og at det viktigste er å gi barna våre det beste. I mitt tilfelle kortere dager i bhg så ofte som mulig. Ergo må han presse seg ut..

Hva tenker dere? Var jeg riktig så råtten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var du. Og at mannen din skal møte opp i barnehagen med omgangssyke er j idiotisk. Hvor mange kunne han ha smittet da tror du?

Det er ikke krise om ungene må være en litt lengre dag i barnehagen en gang i blant da.

Stakkars mann!

Skrevet

Ja, jeg synes du var stygg med han!

Skrevet

Ja, jeg synes du var ufin. Det er DU som har bestemt at det beste for barna er at de har korte dager i barnehagen og da er det dumt at du "ofrer deg" ved å bruke fleksitid/ikke jobbe nok timer på jobb. Det er veldig dumr å lage regnskap av hvem som gjør hva i et forhold, det er dømt til å ende i krangel. Vær rause med hverandre. Mannen din var syk!! Hvorfor kunne ikke du vært litt raus i dag? I stedet lager du regnskap ift hva du må gjøre resten av uka.....

Skrevet

ærlig talt dette burde han ha klart. Jeg har måtte presse meg selv i både vær og vind...med og uten feber og spysyke. Ett minutt med bil burde han ha klart. Var vel mer krevnde å ha dem hjemme. Men nå er jo menn døende bare de nyser og da.Hvordan kunne du vite at han kom til å bli syk igjen? Nei han får ingen sympati fra meg.

Skrevet

Tenk så lenge han har vært syk så svarer du nei!

Det var ikke fint gjort av deg.

Skrevet

Æsj, jeg skjønner at dere har rett, må bare komme med noen flere undskyldinger først...

Jeg er ny i jobben, er i prøvetid, og pga mye sykebarndager har jeg alt vært mer borte enn tilstede på jobb føles det.

Han sa han var litt bedre i går, så tenkte kanskje det ordnet seg.

Okay, ser at disse grunne ikke er gode. Jeg får legge meg langflat, tenke meg litt mer om neste gang og ikke være så egoistisk.

Foruten det, så har barna kost seg med å ha en ekstra hjemme dag med pappaen sin, han har laget pannekaker, bygd lego og vært veldig flink til å ikke vise hvor irritert han er på mammaen deres.

Skrevet

Hehe sikkert hun selv som skrev 19:53

Du skal levere og hente resten av uka, hva med å la han sove når han har tidligvakter resten av uka og har vært syk.

Og det med kortere dager i barnehagen er jo sykt, tenk så mange andre som klarer det - skal ikke dine også kunne det da?

Egoistisk gjort av deg!

Skrevet

Jeg synes du var lite omtenksom ja. Omgangssyke og kvalme er det jævligste som finnes, og jeg hadde heller ikke blitt blid på mannen min om han hadde gjort noe lignende.

Ingen unger omkommer av å være i barnehagen litt lenger i noen få dager., og det hadde kosta deg svært lite energi å stille opp for ham på den måten.

Skrevet

...rart her inne...

Når mannen er sliten og syk, får han massevis av "stakkars" o.l. Når ei sliten, syk mor sutrer over å ha måtte tatt barna den dagen, så får hun høre "that's life". Hehe..Just saying :)

Men for å kommentere akkurat din sak, så syns jeg begge to faktisk er litt smålige her. Greit å bli litt furten og irritert, men å bare "låse" seg inne på soverommet er jo bare barnslig. Samtidig kunne du jo vist litt mere hensyn siden han har vært under omgangssyken i det siste.. Er det noe som kan slå en rett ut, så er det nå det. Men men. Du trodde jo han var i bedre form.

I vårt hus hadde jeg bedt om unskyldning for at jeg ikke tenkte lengre og ikke tok mere hensyn.. Og hadde forventet en unskyldning tilbake om oppførselen hans etterpå.

Skrevet

Det er ikke HI som skrev 19:53. Jeg som skrev det er kronisk syk med en mann som er dagpendler. Vi har 2 barn, og har til nå hatt bare en inntekt. Det betyr at vi har bare måtte stått på å klart ting uansett. Det er utrolig hva man klarer vis man må.

Skrevet

Nei, vettu hva, jeg hadde forventa akkurat det samme av mannen min. Er jeg syk skulle det bare mangle at han stiller opp- og motsatt. Er det ikke det det handler om i et forhold da?

Skrevet

Det var hi som skrev 1954 og gjør det igjen nå.

Når det kommer til kortere dager i bhg synes jeg mange har litt dobbel moral. Når jeg snakker om korte dager i bhg med tanke på at jeg henter og leverer, er faktisk barna i bhg fra 730 til 16. Det er vil ikke veldig kort.

Siden mannen min jobber skift er vi så heldige at barna noen dager i uka kan ha dager som er bare 6 timer mot 8,5 til vanlig.

Yngste er 14 mnd og har gått i bhg i 2 mnd av sitt liv. Dersom de 1 til 2 dager i uka kan være i bhg i "bare" 6 timer synes jeg vi bør gjøre det vi kan for å få det til.

Det er svært mange her inne som snakker om egoistiske foreldre hvor begge jobber 100% og barna har 45 timers uker i bhg. Vi jobber begge 100% og prøver så langt det er mulig å la dem slippe med "bare" 37,5 timers uke. Føler faktisk at det er viktig for barna våre og det er vi enige om. Det skar seg i dag da han var dårligere enn jeg trodde.

Jeg trodde helt ærlig at han var bedre og at han kunne klare å levere dem. Jeg tar selvkritikk, og har hatt en utrolig dårlig dag på jobben pga hva jeg gjorde mot han.

Skrevet

Jeg fortsår at han ble sur, greit mannfolk kan være ekstra sutrette når dem ikke er i form, men kvalme og oppkast er det værste jeg vet og ha, tror mange andre også syns det, så jeg liker best og holde meg hjemme og slappe av en dag ekstra fordi om jeg kansje har blitt bedre dagen/kvelden før bare for og være sikker på at det er vekke, begynner man og kave og stresse kan omgangsyke fort komme tilbake.

Ingen unger hr vondt av og ha noen lange bhg dager, tviler på barna dine har det vondt når dem er i bhg.

Men flott at han og ungene har kost seg da:)

Skrevet

helt enig!!

jeg er alene med barna mine de fleste dagne siden sambo er ukependler.

er jeg syk, må jeg likevel opp og få de på skole og i barnehage - mye lettere det enn å ha de hjemme hele dagen. er ingen som kommer og hjelper meg slik at jeg får sovet ut. hente dem må jeg også..

og vi må gå siden jeg ikke kjører bil....

synes ikke synd på mannen som ikke klarte å få de avgårde.

ville noen syns synd på mammaen som ikke kunne kjørt barna 1 min med bil for pappa var på jobb??

Skrevet

Hm.. Ok, så er det tungt å dra seg opp og levere ungene i barnehagen når man er syk.. Men for det første, han har hatt omgangssyke siden fredag.. Hehe.. Han er ikke smittsom lengre.. Sannsynligvis bare litt slapp etter dårlig matlyst osv..

Men etter de minuttene det tar å levere, så kunne han sovet hele dagen. Latsabb sier no jeg.

Jeg må bare si at jeg sannsynligvis er gift med en sånn en jeg også.. (Har ikke hatt samme dilemma enda)

Hadde omgangssye for e mnd siden. Og han hadde fri. Men gjett hvem som måtte ta seg av en syke sønnen vår for det meste? Jo det var jeg.

Så, ok, du kunne jo snakket med han før det var på tide å dra, men han burde jammen sagt at det var ok;)

Skrevet

Her har vi ei dame som gjør det hu kan for unga sine og så får hu bare kritikk. Ja så var han litt dårligere enn hun trodde, men fy for en surv hu er gift med

Skrevet

Jeg har måttet gjøre værre ting enn å levere i barnehagen under sykdom. Synes han er en pingle og det ville ikke forundret meg om han faktisk later som han har blitt dårligere bare fordi du skulle synes synd på ham. Kjenner ingen som har hatt omgangssyken mer enn et halvt døgn og deretter et døgn med slitenhet. Typisk at når menn er syk er det stakkers helt fram til måneden etter, mens når mor er syk er det bare å ta seg sammen og gjøre alt, uansett hvor mange friske unger hun har....

Skrevet

Dere er noen latsabber begge to! Barnehagen ligger ett min unna! Latterlig at ingen av dere fulgte barna. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for den slappe mannen din, men for ungene som sikkert har kjedet livet av seg i hele dag!

Skrevet

Jeg synes godt du kunne levert, og heller latt ungene fått hatt litt lengre dager da, for å nå riktig antall timer. Mannen din hadde omgangssyke, og er det noe alle vet, så er det hvor jævlig smittsomt det er! Og ingen her har noe som helst ønske om å bli smittet av det, og hvertfall ikke pga sånn ubetenksomhet som du utviser her.

Synes det var enda mer dårlig gjort overfor mannen din som faktisk er syk.

Skrevet

Ja,det synes jeg du var! Har akkurat selv vært syk og føler meg utslitt,og du viste ikke akkurat noen omsorg,dårlig gjort!

Skrevet

Når det kommer til avstanden til bhg, så er ikke det helt det samme som avstanden til jobben via bhg. Bhg åpner 0730, jeg skal levere 2 unger og ta offentlig kommunikasjon, er ikke slik at jeg da er på jobb kl 8, da er jeg der tidligst 0830. Jeg har en 8 timers arbeidsdag med reisevei, og vil dermed være hjemme igjen 17/1715. Dette hvis han hadde orket å hente da selvfølgelig.

Yngste legger seg klokken 1800. Det betyr at jeg er så heldig at jeg får se minste i 3 kvarter om ettermiddagen samt i stresse om morgenen.

Begge sov for førstegang lenge. Jeg var på jobb før 0730. Opparbeidet meg en liten halvtime ekstra som jeg kan bruke på barna.

Jeg vet jeg var egoistisk, og det er ikke noe jeg vil gjøre igjen, men han er ikke så veldig syk at han ikke fint hadde greid å være borte fra hjemmet i maks 30 minutter.

Han har ikke spydd siden lørdag ettermiddag, er litt dårlig i magen, men ellers så er det faktisk det at han ikke har spist på lenge som gjør at han er slapp og har vondt i hodet. Han gikk og la seg 1645 og jeg har ikke sett snurten til han siden. Det betyr at han ikke er så ille i magen heller i og med at han faktisk ikke har vært på do på snart 4 timer.

Jeg ser jeg var teit, men føler likevel for å forklare og forsvare meg litt her kjenner jeg.

Hi

Skrevet

Jeg viste masse omsorg egentlig, bare ikke for mannen.

Hi

Skrevet

ÆSJ! Teite syklige mannfolk altså...

Vi blir alle syke innimellom, men ingen blir så dårlige som mannfolk. Og ingen har omgangssyke i tre døgn.

Så, ikke ha dårligere samvittighet enn du trenger. Han kunne fint levert ungene og slappet av resten av dagen.

I stedet furter han og holder ungen hjemme, så blir han skikkelig sliten og kan gi deg den sammvittigheta.

FY!

Skrevet

HI: ikke la deg hudflette av bermen. Jeg forstår deg SÅ godt!!! Jeg vet hvor inderlig stresset man er når man er ny i en jobb og halser i vei hver eneste dag for å ikke være for sen, og tyner det lengst mulig for å ikke å gå for tidlig.. Det er sykt stressende. Og etter at du har levert hele uka, han hadde fri, og i går kveld tross alt var bedre etter noen dagers sykdom tror jeg pinadø jeg hadde dratt jeg og..

Men det spørs faktisk helt på hvor dårlig han virket i morges da. Om jeg så at han var i ræva form hadde jeg jo levert ungene- vært irritert sef- men kjørt dem. Det er jo slikt som skjer.. Men hallo- han kunne vel grreid å kjøre 1 min med ungene, han var vel for faen ikke døden nær? Jeg har selv kjørt med spypose i bilen for å hente sambo og barn da han ikke orket gå hjem i kulda etter henting.. Det tror jeg faktisk han hadde greid. Så kunne han sovet hele dagen og du hentet dem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...