Gå til innhold

Såret etter ks

Anbefalte innlegg

Tok ks for 1 uke siden, såret er like vondt og det kommer litt blod med jevne mellomrom, lurer på om dette er normalt og om noen har noen tips7 råd og historier om sine sår etter ks.

Eneste svar jeg fikk fra jordmor var at alle sår grodde forskjellig. Dette hjalp ikke akkuratt..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141482757-s%C3%A5ret-etter-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok sant at alle sår gror ulikt.

Sårene ser ulike ut avhengig av hva slags lege som har operert deg også. Noen liker fremdeles å bruke klemmer/stifter, andre syr med selvoppløselig tråd. Litt avhengig av hvor man har kuttet risikerer man et skikkelig stygt "heng" over arrkanten også :-(

Jeg ble sydd med selvoppløselig tråd. Fikk beskjed om å komme tilbake dersom det begynte å blø for det skulle det ikke gjøre.

Du skal ta såret ditt på alvor. Dersom du får betennelse i det så blir det sykt vondt og vil ta lang lang tid å gro. I tillegg blir arret veldig stygt.

Ta kontakt med fastlegen din og be h*n sjekke såret en gang til.

God bedring og lykke til med barseltiden.

Såret mitt væsket i 4-5 uker før det lukket seg og grodde skikkelig det. Var inne på sykehuset flere ganger for jeg var så redd for infeksjon, men i følge kirurgen var det helg greit at det væsket, det var bare litt sårvæske som måtte ut.

Det kan ta litt tid før det gror skikkelig, det gjorde det altså hos meg, men det ble et pent arr likevel. Er du usikker kan du ringe barselavdelinge så de kan se på såret for deg.

Mitt andre snitt var det mye styr med.

Det ble sydd litt annerledes enn det første, sist gang var det sydd slik at det så ut som om jeg hadde blitt sydd innenfra, hvis du skjønner hva jeg mener;)

Jeg blødde fra såret i rundt 2-3 uker. Var flere ganger på legevakten, men der ble jeg fortalt at alt så greit ut, men at det var blod under såret som måtte komme ut, såret drev altså å renset seg. 3-4 uker etter ks hadde jeg såååå vondt, det svei i snittet som om jeg hadde brent meg skikkelig. Jeg dro til legen og legen sa det så greit ut. 5 uker etter ks dro jeg til legen igjen og da ga jeg meg ikke, de skulle ta bakterietest av snittet. Jeg hadde infeksjon:( Resultatet er at snittet 8 måneder etter ks svir litt, men alt er greit og det har ikke blitt styggere.

Pass på snittet, og krev bakterietest om du drar til legen. Såret skal ikke væske og blø mer enn 1-2 uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...