Gå til innhold

Intimbarbering og fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre dere om noe jeg ikke tør å spørre andre om...

Er det vanlig å være barbert når man skal føde, eller bør det være "al naturel"? Er jeg teit som tenker på dette? Ikke det at jeg tror at jordmødrene bryr seg, men jeg gjør... Noen som har noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes tusenvis av tråder om dette både på anonymforum, 3. trimester (barnimagen) og skravle.

SØK og få svar.

Skrevet

forstår at du spørr her.. er ikke moro å spørre noen man kjenner om slikt.. dette er nok "smak og behag".. har to fødsler bak meg.. første "al naturel" som du kaller det... og den andre barbert.. selv likte jeg best det når jeg var barbert.. har selv en del hår der nede, de måtte sy så vidt det var, og første gangen lugga det skikkerlig der de hadde sydd.. den andre gangen merket jeg nesten ikke stingen :-)

Skrevet

Har ikke noe svar, men skjønner spørsmålet. Jeg trodde "al naturel" var en selvfølge, men ser jo her inne at folk bestiller intimvoks rett før termin... Litt galskap spør du meg, men...

Og jeg tror at jordmødrene ville himlet med øynene hvis jeg kom ny-frisert til føden her jeg bor, for å være ærlig, men så er ikke det midt i den "trendy" Oslogryta heller da...

Blir spennende å se hva folk svarer deg! :)

Skrevet

Jeg spurte jordmora mi sist jeg var der ang temaet.

Hun sa at om man hadde en kraftig vekst der nede kunne det være greit å kleppe litt i området rundt skjeden, om man var flau. Dette gjorde de uansett om de måtte sy.

Det er ingen som mener du må være barbert eller vokset.

Om du ønsker det er det helt greit, men absolutt ikke noe krav. Jordmødre har jo selvfølgelig forståelse for at det ikke er så lett å komme til nedentil når man har en kjempe mage i veien. Og voksing kan være unødvendig vondt pga den økte blodgjennomstrømningen.

Siste mann klepte jeg håret, men orker ikke begynne å barbere. Var da ingen som kommenterte på det. Jeg har dessuten ganske kraftig hårvekst og bikinilinje.

Heldigvis så revnet jeg ikke og trengte ikke sy.

Dette er er det rådet jeg har å komme med til deg! Lykke til :)

Skrevet

jeg har bare hatt en fødsel. barberte meg ikke. jeg synes ikke det var viktig, og ikke rakk jeg ned dit.

Skrevet

Jeg barberte meg ikke.. ikke klepte jeg heller, ingen som nevnte på det.

Skrevet

Du er ikke teit som tenker på dette! Jeg tenkte akkurat det samme da jeg fødte for 3 år siden. Her tror jeg det handler mye om smak og behag, og for jordmødrene tror jeg det er revnende likegyldig hvordan man ser ut. Jeg føler meg ikke komfortabel med en diger busk der nede, og føler meg ikke mer komfortabel med det som gravid, så jeg barberte som vanlig selv om det var rimelig vanskelig mot slutten. Gjør det du føler for uten å tenke på hva andre syns.

Skrevet

Eg har tatt det MED busk :o) For det første så ser eg for meg at hår som veks ut og begynner å klø osv ikkje er noko særleg når ein er sår og guffen nedentil, for det andre så trur eg ikkje det hadde vore fysisk mulig å få til med den gigantiske magen. Nei, det har ikkje gjort meg noko å stille ufrisert til fødsel.

Skrevet

Blir jo mer renslig etter fødselen om det er barbert. Lettere å holder rent.

Da jeg som 19 åring skulle ha første syntes jeg det var flaut om jeg var barbert, barberte derfor ikke.

Nå husker jeg faktisk ikke hvordan jeg gjorde det da jeg skulle ha minste, men tror jeg var litt mer frisert da.

Om jeg skulle født barn en gang til ville jeg garantert barbert bort alt.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

he he, her i spania barberte de deg som del av foedselen

Skrevet

Hårene er jo der nede for en grunn. Nemlig å beskytte skjedeinngangen for drit og lort... Så det henger ikke helt på greip å si at det er mer renslig, men jeg skjønner poenget ditt.

Skrevet

renslig på den måten at blod ikke fester seg til håret. Får bort alt blodet når du tørker deg, ingenting sitter fast.

Skrevet

bruker å barbere meg med ca 2-3 ukers mellomrom til vanlig..

samboeren min har sakt ja til å hjelpe meg med barberinga

når magen blir for stor...

tror jeg satser på en barbering 2-4 uker før fødselen,så jeg ikke kommer helt ribba opp på føden :) så er det bare å håpe att lille gulle kommer rundt termin å ikke en mnd før :) heheh

Skrevet

Jeg barberer meg til vanlig, så jeg kommer glatt og nybarbert:)

Jeg ville overhodet ikke følt meg vel "al naturel". Liker ikke hår og vil ihvertfall ikke vise frem en urskog, for MEG føles det mer rent å være barbert..

Skrevet

Fikk beskjed av jordmor da jeg spurte at det var selvfølgelig helt frivillig, men om jeg hadde tatt bort det meste så er det fint for både jordmor og meg selv. Hun sa det var mye bedre om jeg måtte sy, og ikke minst når renselsen er på det verste. Så jeg gjorde det første gangen, og det skal jeg i hvert fall denne gangen også. Helt blankpolert!

Skrevet

Kom til fødselen akkurat slik du pleier å gå til vanlig. Å begynne med noe "nytt" kommer nok bare til å være ubehagelig. Er man ikke vant med å barnere seg kan det lett bli betent og svi + klø når det har vokst noen dager. Pleier man å barbere seg klør det også om man lar være. Jeg barberer meg nedentil annen hver dag, viss ikke føler jeg det begynner å stikke litt.

Jordmødrene er vant med alle varianter av frisering/ikke frisering, så de skal du ikke tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...