Gå til innhold

Uglemamma!? Er du der?

Luddes mamma

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei,vennen.... Uff, tårer i øynene her nå, leste at du mistet igjen.... Hvor mye skal man klare å bære på skuldrene,hva? Dine er sterke,ingen tvil om det *Klappe på*....

Angående prednisolon,jeg er overbevist om at det fikset biffen for meg i fjerde omgang... Jeg kombinerte albyl-e, crinone gel og prednisolon...Gikk på to prednisolon-tabletter daglig til uke 10, dvs 10mg tror jeg...Så en uke med en tablett ( 5mg), deretter en uke med halv tablett (2,5mg). Viktig å trappe rolig ned,ikke slutte brått på dem...

Legen min var Dr Mortensen hos Sentrumslegene i Bergen...Nå vet jeg ikke hvor du er i Noreg,men du kan jo prøve å ringe ham uansett og få snakket med ham... Han er utrolig støttende og snill,og kampklar på vegne av oss som har spirer som ikke vil... Han sa til meg,- dette skal vi klare,det er bare spørsmål om hvordan,etc.... Vel verdt å prate med altså. Og han tør å tenke nytt, ikke som disse andre legene som bare synest at vi ikke prøver nok...

Jeg har flere kjente som har vært veldig fornøyd med ham. Han er passelig rar også,men det er bare sjarmerende ;P

Jeg håper iiiiiinderlig at din neste spire er den som er med deg resten av ditt liv... Jeg husker fortvilelsen så altfor godt! Når folk sier ,- Å ja, du var "bare" i uke 6 etc.... De kan umulig forstå... Håpet har jo plantet seg like fullt som om man er i uke 13 eller mer...Selv om jeg personlig prøvde å ikke håpe. Jeg klarte ikke å lure meg selv, så håpet var der ved hver graviditet...

Jeg krysser fingre og tær og alt jeg har for deg. Ikke gi deg! Lett å si,men...ikke gi deg...*Klappe litt til på*

Hei Uglemma

Tenkt at gutten din har blitt 4mnd allerede : ) Tiden flyr. Min Ludde er 4 år, og begynne å bli en stor gutt...

Ja, jeg mistet igjen. 6 ganger nå. Har vel nådd min grense kjennes det som. Men legen syns jeg skal teste prednisolon som en siste utvei.

Ser ut som samme "cocktail" som deg. Prednisolon fra syklusens første mensdag den mnd vi skal begynne å forsøke (10 mg pr dag) samt cirone piller (?) og Trombyl (blodfortynnende) fra første positive test.

Har en litt rar, men ok kvinnelig lege på en privatklinikk i Stockholm. Hun har tidligere jobbet som overlege på kvinneavdelingen ved et av sykehusene her.

Men nå må jeg først vente på to menstrasjoner før vi setter igang igjen.

Ja, jeg kjenner til "du er jo bare ... uker på vei." og "Det er ikke alle som kan få flere barn" kommentarene. Folk kan være så utrolig dumme...

Men man må vel nesten oppleve dette for å forstå.

Tusen takk for informationen om prednisolon. Var usikker på om du fortsatt var innom disse sidene. Kos deg videre med din nylige lille sønn og nyt livet som tobarnsmamma :-)

Tusen takk :) Og,jeg er egentlig ikke inne på sidene her lenger,men logget meg på i går,gudene vet hvorfor :)

Jeg skjønner godt at grensen din er nådd...Jeg traff veggen etter "bare" tre tap. Hadde jo tilbud om utreding men orket ikke noe som fokuserte på graviditet. Men vi lot ting gå sin gang uten midler og slikt og noen måneder etter kom den positive testen igjen. Først da begynte jeg på crinone & co. Jeg fikk da crinone vaginal-gel. Steike dyrt forresten. Men men, vel verdt det til slutt selvsagt.

Ta pause nå, det trenger nok hodet og hjertet ditt enda mer enn kroppen din...Så prøver du prednisolon-cocktailen. Og så lykkes du og dine 6 tap vil huskes men bli langt borte... Krysser fingrene..

Og,kanskje litt teit,men...Gi beskjed om du vil ha nummeret mitt,hvis du trenger å melde noen i mørke stunder eller noe. Noen som har vært der :)

Tvi tvi! *Klappe på*

Hei

Gleder meg ikke til et nytt forsøkt, men jeg skal gjøre det med den nye cockailen. Så får vi håpe det fungerer like godt på meg som på deg ;-)

Kjempe søtt av deg å gi ut nr om jeg ønsker det. Det hadde absolutt vært fint å ha når jeg evt kommer igang med neste forsøk. Greit med en som har vært gjennom sakke medisinrunde. Jeg kan vel skrike her inne (eller?) neste gang jeg er gravid el.? Du får se hva som er best.

Takk for støtten!

Hmmm,jeg er aldri her inne mer egentlig, kun akkurat nå når jeg snakker med deg igrunnen. Prøvde å finne profilen din for å gi deg nummeret mitt,men uten treff. Kunne du sendt meg en pm,så svarer jeg med nr mitt. Hvis du trenger det engang i framtiden :)

Da jeg fikk prednisolon sjekket jeg litt på nettet,- og leste bl.a. om en kvinne i Storbritannia som hadde mistet 22 ganger...Og omsider lyktes da hun fikk prednisolon-behandling. Jeg krysser fingrene for deg :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...