Gå til innhold

Skal bare ha 2 barn. Når ville dere fått nr. 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nr. 1 er 1,5 år.. Klarer ikke finne ut hva som er best.

Alternativet er å få nr. 2 under utdanninng, eller vente til etter.. da blir det 5 år mellom..

er 4 år greit mellom 2 søsken eller er det for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk andremann 22 mnd etter nummer 1. Akkurat passe.

Og en skokk etter det!

Skrevet

Jeg håper jeg aldri får nr. 2.

4 år mellom 2 søsken er helt ok.

Skrevet

4 år er greit, men min erfaring er at de er på ganske ulike nivå da. Har 4,5 år mellom første og tredje barnet vårt. Den mest ideelle aldersforskjellen synes jeg er ca 2 år. Ca 3-3,5 år synes jeg er den mest slitsomme aldersforskjellen, men folk er jo ulike. Dere må velge det som passer dere best. Har da altså mange barn og dermed mange ulike kombinasjoner, så i motsetning til flere andre her, så har jeg dermed erfaring med en ulikt her :-)

Skrevet

Har 8 år mellom første og andre barn, går veldig bra :o)

Skrevet

Er det bare å velge tidspunkt for graviditet? Så greit da...

Skrevet

latterlig svart da..

Det må vel gå ann å gjøre seg opp noen meninger om når det passer selv om man aldri vet når det klaffer!! prøver å å det til når man vil, må man vente så må man vente.. ingen som sa at det ikke ble om det ikke klaffet akkurat!

Skrevet

Ja, jeg kan velge det. Faktisk.

Skrevet

Her er det ca 2 år mellom.. Jeg synes det er slitsomt..

Nå har jeg da en på snart 2,5 og en på litt over 3 mnd.

2-åringen er i værste trass-alder, mammadalt og veldig oppmerksomhetssyk.. (mulig en del sjalu også).

Og så er det da den lille på 3 mnd som har vært ganske urolig.

Babyen har heldigvis kommet bra inn i rutiner nå da.. sover hele natten og mye mer blid.

Men det er en utfordring til tider gitt.

Så jeg tenker litt sånn at det hadde kanskje gått litt lettere om den eldste klarte seg litt mer selv når babyen kom, så vi slapp å springe tulling mellom begge to hele tiden.

Men det blir vel bra for ungene sine del når begge er større og får mer glede ut av hverandre, og da er det vel kanskje en fordel likevel med å ha bare ett par år mellom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...