Gå til innhold

Korsrygg-smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs og 9+0 i dag, og har fått så utrolig vondt i ryggen. Føler jeg har blitt mere svai, liksom, og har vanskelig for å rette meg helt opp. Det er veldig ubehagelig, rompa stikker liksom ut bak. Har slitt mye med vondt i korsryggen tidligere. Andre her som har problemer med dette, og som har gjennomgått svangerskap tidligere? Noen erfaringer, evt noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre/forebygge? Kan legge til at jeg har gått opp flere kilo siden jeg fant ut at jeg var gravid....er så forferdelig sulten hele tiden. Er i utgangspunktet tynn, men har begynt å få litt mage og hofter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei =)

Kjipt å lese at du er så plaget med ryggen! Men det er akkurat som meg.. Det begynte faktisk 1 dag før ikm og var skikkelige ille 4 i dager før det roet seg. Nå, 1 uke etter det bvle bedre, så er det kommet tilbake. Sprer seg oppover fra korsryggen til skulderbladene og til hoftene =( Hemmer meg ganske mye. I mitt forrige svangerskap fikk jeg ikke dette før 2 uker før fødsel. Mulig det er bekkenløsning. Skal snakke med legen min om 1 uke. En venninne av meg som hadde det samme snakket om mulig bekkenlåsning...(?) Hun gikk til naprapat og ble litt bedre.

Til hva man kan gjøre; så vet jeg ikke. Jeg syns jeg blir verre når jeg trener og strekker ryggen..

Håper noen andre kan være mer hjelpsom...

Lykke til fra Lykkelill =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...