Gå til innhold

Colonoskopi, noen her som har tatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det verste var å drikke den væsken som skal tømme tarmen på forhånd. Bortsett fra det, litt ubehagelig når de blåste opp tarmen men absolutt ikke vondt :) Syns Gyn.undersøkelse er mye verre. hehe

Skrevet

Jeg syns det er helt greit å tømme tarmene, men syns det var en del vondt enkelte steder når slangen skulle runde svingene i tarmen.

Men fikk da råd fra legen om å trykke knyttneven mot det vonde stedet.

Lurt å gå en tur etterpå for å få ut all luften.

Jeg har hatt to undersøkelser til nå og skal ha neste i juni.

Skrevet

ikke akkurat dødsbehagelig, men jeg overlevde. Synes forresten gastroskopi er verre, da får du den slangen ned i halsen, midt i brekninger og greier.

Du overlever:)

Skrevet

Enig, gastro er 100 ganger eklere..! :S

Skrevet

mannen min som skal på det da ma...godt å høre at det ikke var såååå veldig vondt da

Skrevet

Jeg synes det var helt jævlig!! Hver gang han kom til en sving inni tarmene, vreid jeg meg i smerte og akket meg høyt! Klora hun helsesøsteren og greier!! Jeg synes dette var verre enn å føde, og tipper at gastroskopi er enda verre!!

Tror dette var det fysisk verste jeg har opplevd, bortsett fra å rotfylle en tann uten bedøvelse.

Skrevet

oj uff da, det hørtes da ikke akkurat godt ut da...

Skrevet

Ikkje eg, men søstera mi har tatt det eit par gongar. Så vidt eg har forstått er det bortimot det verste ho var vore med på. Har blitt grundig neddopa men hatt frykteleg vondt likevel. Kanskje smertene kan ha noko å gjere med grunnen til colonskopi? Eg tenker at kanskje det er vondare dersom du f.eks har betennelse/smerter i tarmen på førehand?

Søstera mi huskar det ikkje sjølv, men mamma fortalte ho etterpå at ho hadde sagt høgt og tydeleg noko slikt som "NO veit eg koffor eg ikkje likar analsex!".. Viktig å bevare humoren :D

Skrevet

4ggr siste to år..

grunnet mine mageproblemer holdt det at jeg tok tablettene, så slapp unna py vesska..

Får alltid (vært gjennom dette noen ganger nå..) en beroligende tabelett 15min før, så har opplevd å sovne under undersøkelse (utrolig nok).

Buksene man må gå med er rett ut pinlige...

Stort hull bak og frem til dusken, og da selfølgelig uten undertøy (kun bruk på undersøkelses rom

Om man ønsker kan man se tv tingen der de ser...

Så klart litt ubehagelig når de går opp, men etter ett min ca kjenner man bare lett trykk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...