<3 M <3 Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Hei! Datteren vår på 1,5 år er veldig usosial når vi er sammen med andre barn og i barnehagen. Hun har alltid vært en skikkelig mammadalt og vil helst være i nærheten av meg. Har ikke tenkt på det som et stort problem, men etter et halvt år i barnehage er det ikke blitt noe bedre. Får tilbakemeldinger om at hun tydelig ikke liker når noen kommer for nærme henne og hun leker ofte alene for seg selv. Når vi er ute med venner og deres barn kan hun leke en kort stund sammen med dem, så skal hun helst sitte på fanget, eller leke rundt meg og blir sint og gråter hvis noen andre barn kommer for nærme. Hun er ikke sånn når det er andre voksne hun er trygge på, og har ikke problemer med å bli passet av andre voksne (tanter, onkler, besteforeldre osv..) Vet barn på den alderen ikke leker så mye sammen, men ved siden av hverandre. Men når vår datter ikke liker at andre barn er i nærheten begynner jeg å bli litt bekymret. Har ikke sett andre barn som reagerer slik hun gjør, og når jeg henter/ bringer i barnehagen må personalet si til de andre barna at de ikke må gå for nærme min datter som da begynner å gråte. Er bekymret for at dette ikke skal gå over og at hun skal bli holdt utenfor, og ikke lære å sosialisere seg med andre barn. Hjemme er hun som andre barn og leker fint, prater mye for alderen og er en blid og fornøyd jente. Hva tenker dere? Er dette noe jeg bør undersøke videre? Kommer det til å gå over av seg selv?
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Min eldste var også sånn. Begynte i barnehagen da han var 20 mnd, og var rimelig grinete og lite interessert i andre unger minst 6 mnd... Nå er han 5 år og supersosial, så jeg tror det går over
<3 M <3 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2010 Takk, godt å høre! Blir bare bekymra når de til stadighet tar det opp i barnehagen og det virker som de til tider ikke lar de andre ungene leke med min datter fordi hun ikke liker det. Hvordan skal hun venne seg til det da? Håper dette bare er en periode som snart går over!
guttåjente Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Akkurat sånn var mitt barn også. Jeg syntes ikke det var noe morro å hente henne for å se at hun var alene og for å høre at det hadde vært slik hele dagen. Dette var noe hun valgte selv. Men heldigvis da hun begynte på storbarns i høst snudde det. Jenta mi ble sosial:) Det kommer alltid løpende to-tre jenter og spør om hun vil leke når vi kommer og hun er alltid i full lek når jeg skal hente henne. Kjempevondt for et mammahjerte å se at hun ville være alene men alt ble bra til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå