Gå til innhold

liggestillinger med bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har desverre fått påvist bekkenløsning, som bare blir verre og verre, kunne i begynnelsen sove på venstre side, men i natt måtte jeg inse at det desverre ikke lenger gikk. noen som har noen forslag til hvordan i alle dager man kan ligge om natten uten all den verkingen? klarer ikke ligge på noen av sidene eller magen. har oxo hørt at jeg helst ikke skal ligge på ryggen. hva er igjen da?? noen som har peil? blir desperat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter nå på slutten selv med liggestilling...

Eneste tipset jeg kan gi deg er å ha en pute mellom beina og en pute under magen og snu deg når verkingen blir for ille.. Det er jo et prosjekt bare det å snu seg å vetu når man er så diger og skal flytte to puter samtidig!!

Grunnen til at du ikke skal ligge på ryggen er vena cava syndrom. Det er at livmoren din nå er så tung at det presser på en vene som ligger bak den mot ryggen. I verste fall kan du svime av dersom presset blir for stort når du ligger.

Huff, skal bli deilig å snart være ferdig med graviditeten nå :-)

Skrevet

HÅper ikke du har så mange uker igjen!?

Jeg har hatt hell med pute under magen, mellom knær og lår og så mellom anklene! Blir mye puter - men å få litt mellomrom mellom ankler var absolutt en fordel for meg!

Håper du får noen t med søvn - blir jo helt ør når en ikke får sove ordentlig.

Skrevet

takk for svar:) er desverre bare litt over halveis, derfor jeg blir litt sånn små desperat da det er lenge igjen:/

tenkte å prøve å bygge opp med mange puter i rygg slik at jeg mer sitter enn ligger. noen som har prøvd det?

Skrevet

Jeg har en ekstra dyne som brukes til å støtte opp rundt magen og som bygger opp fra lysken og ned til anklene. Har utviklet en teknikk der jeg klarer å snu hele dyna med meg i en operasjon når jeg må skifte stilling... Det sparer meg for mye søvnløshet :)

I tillegg har jeg en ekstra pute slik at når jeg må/vil sove på ryggen bygger jeg opp med to puter i ryggen slik at jeg ligger skrått. Dette startet jeg med da det berømte vena cava syndromet startet å gjøre seg gjeldende og jeg ble svimmel av å ligge normalt på rygg (dette skjedde ca uke 27/28), dette vipper også bekkenet og korsryggen fint ned i madrassen som hjelper på smerter.

Skrevet

Hvis du ellers klarer å ligge på rygg uten smerter er det ikke store vippen sidelengs som skal til for å unngå press på vena cava - en liten putesnipp eller så holder for meg (kjenner at det begynner å suse rimelig raskt ellers;-)). Og puter, puter, puter - mellomrom mellom knær og ankler så lårene holdes så paralelle som mulig, og lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...