Skravlemamman Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Min svigerinne har mistet mamman sin. Denne damen har jeg aldri møtt fordi de bor på en annen kant av landet. Mannen min har aldri møtt henne, og svigerforeldrene mine har møtt henne 2 ganger. Min mann og hans foreldre vil nå ha bårebukett i begravelsen ( ingen av de skal dit pga avstanden). For meg er det helt unaturlig å ha bårebukett i en begravelse til et menneske jeg aldri har truffet, mens mannen min og svigers synes jeg har en merkelig holdning. Jeg skal selvfølgelig støtte svigerinnen min så godt jeg kan, og hadde heller sett for meg å gå bort med en stor bukett til henne når hun kommer hjem( hun er hjemme hos sin far ). Hva er vanlig, og er jeg rar?
Skravlemamman Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #2 Skrevet 22. februar 2010 He he, ingen stor greie dette her altså, må bare høre med flere hva som er vanlig. Er ikke så " god" på dette her:-)
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Selv om dere ikke har møtt henne (så ofte) så er hun likevel familie og et familiemedlem som har mistet sin mamma. Jeg hadde nok sendt en bårebukett. For å vise støtte og medfølelse. Selv om støtte og medfølelse ikke ligger i blomster så er det en fin måte å vise at man tenker på vedkommende.
frk Nilsen Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Hyggelig at de vil gi en bårebukett da, men det er vel egentlig nok med en fin bukett ved siden av i stede. Men det er min mening da.
Skravlemamman Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2010 Det er mamman til svigerinnen min som er død altså;-)
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Skjønte det. Men svigerinnen er fortsatt familie. Så en oppmerksomhet i forbindelse med begravelsen synes jeg er på sin plass. Enten en bårebukett eller en blomst ved siden av, som Frk.Nilsen foreslår
mer enn bare mor Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 for meg er det like normalt å gi bårebukett som å ikke gi bårebukett. Hvis de ikke skal i begravelsen så syns jeg det er fint å gi bårebukett. Som hun over her sier: det er et nært familiemedlem som har mistet sin mor, og en bårebukett høres fint ut for å støtte oppom svigerinnen din.. jeg ville ikke reagert på det i alle fall.
Rampongi Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Heller være med på en bårebukett og gi din svigerinne noe annet etterpå som sier at du tenker på henne og kondolerer. Jeg vil ikke ha blomster hjemme når noen av mine nærmeste dør..
Skravlemamman Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2010 Som sagt, ikke noe big deal for meg..., men det føles unaturlig liksom. Hva skriver man da? Takk for alt?????......,, man har jo ingenting felles med avdøde????
prekæs Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Jeg ville blitt med på bårebukett. Helst fordi kondolansebukett skal leveres før begravelsen. (I følge skikk og bruk, mener jeg å huske)
Skravlemamman Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2010 Blir selvfølgelig med, startet bare en debatt med sambo:-) Han er mildt sagt overrasket over meg....,og jeg ser ikke at han ikke forstår at jeg synes det er litt merkelig....he he, forsto dere den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå