Gjest Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Ja, da kan man vel begynne å karakterisere meg som flaskemamma og barnet mitt som flaskebarn... Hadde håpet å unngå det, men det gikk dessverre ikke slik! Jeg har ingenting imot flasker eller mme, men det er likevel litt sårt å gi opp ammingen. Vi har trøblet med amming siden jenta mi ble født for litt over 2 mndr siden, men har klart å gjennomføre omtrent 2 mndr med fullamming! Plutselig ville hun ikke mer, og jeg orker ikke tanken på nok en runde med styr. Tror vi begge to får det bedre med flaske Skal pumpe meg så lenge det går, men har en mistanke om at melka kommer til å forsvinne fort.. Puppene mine liker visst ikke pumpa så godt! I dag tar jeg turen ut og skaffer nødvendig utstyr til å klare flaskehverdagen! Har 9 flasker (så det bør holde), men trenger sterilisator og et par termoser. Gleder meg til alt er på plass, så får vi startet opp skikkelig Wish me luck
Lillemor&Gutta Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Ja det er sårt å gi opp amminga, men barna lider nok ingen nød. Fullammet selv i 2 mnd å litt i 1 mnd mn da var det stopp. Prøvde som deg å pumpe litt men produksjonen fallt fort. Det krever litt teknikk å være flaskemamma men samtidig er godt å gi slipp på stresset og kunne nyte babytia mer syns jeg. Man blir fort stresset når ikke alt går som man vil. Lykke til du skal se alt blir så bra atte
Rampongi Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Lykke til! Jeg er sikker på at dere får det bedre begge to, og en hverdag som ikke blir så stressende. Dere skal jo bare koooose dere vet du og ikke ha dårlig samvittighet. Ungen min er i toppform og hun får bare mme og flaske
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Takk begge to ja, vi får det nok fint begge to..må bare venne meg til tanken! Jeg krangler litt med meg selv enda, men blir nok så jeg ender opp med flaske...
snillemamma1 Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Kjenner meg igjen. Er iferd med å bli flaskemamme selv m min datter på 10 uker. Er litt sårt, men jeg har vært igjennom det samme en gang tidligere, og vet av erfaring at når ting bare kommer på plass og jeg får ristet av meg tunge tanker, blir det en MYE bedre hverdag. Ikke så veldig hyggelig å delvis "tvinge" en baby til puppen eller delvis sultefore henne fordi melkeproduksjonen synker bare fordi jeg på død og liv skal klare å amme. Noen ganger tenker jeg faktisk at jeg egentlig er litt lei meg fordi jeg ikke ga opp litt før, så hadde vi kommet frem til en hyggeligere løsning litt tidligere, men ,men... :-) Lykke til! Dette går bra! Tenk på de 1000 andre tingene som er mye viktigere! :-)
GuttemammaTilTo Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 lykke til!! dette går kjempefint :-) gutten vår fikk kun flaskemelk fra han var 2mnd gammel, når han ble ett år fikk han kumelk, han elsker melka og er frisk sunn og rask som bare det!! vi strevde veldig med amming og kolikk så det var en befrielse for oss å kunne gi flaske og få en mett og fornøyd gutt!! ekstra kos at pappaen også får matet mye og den nære kontakten. om ikke ammingen går som jeg ønsker når neste mann kommer så skal jeg ha mme klart i skapet fra første stund. heller et mett og fornøyd barn, enn et sultent barn og en stressa mamma ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Det er nok sånn du beskriver for oss alle som må gi opp ammingen. Selv fullammet jeg kun i to uker, etter det ble vi tvunget til å begynne med mme fordi gutten vår gikk så mye ned i vekt. I tillegg var jeg så sår at jeg blødde hver gang jeg ammet. Jeg veit ikke hvor mange helsesøstre og jordmødre som så på min stilling, og hans sugeteknikk. Ingen fant noe galt. Så ble vi sendt på ammepoliklinikk og der melkeveide de han (veiing før og etter amming). Det viste seg at han bare fikk i seg 30ml, og da var helt tomt i puppen, for de pumpet og sjekket. Da var det to uker med pumping åtte ganger i døgnet, for så å gi dette pluss mme på flaske. Det var ordentlig slitsomt, og når jeg ser tilbake på det husker jeg nesten ikke noe annet enn pumpingen. Produksjonen økte ikke heller. Og når jeg prøvde å legge han til etter han hadde fått flaske noen dager ble han bare sint og frustrert. Jeg pumper enda, men bare to ganger i døgnet. Det har gått gradvis nedover. Nå får han bare 150ml morsmelk i døgnet, og 800ml mme. Men det skal visst ikke så mye morsmelk til for at det skal ha stor gunstig effekt for barnet. Nå er han tre og en halv måned, og hvis jeg klarer å pumpe så han får hvertfall litt morsmelk hver dag fram til han er fire måneder eller mer så skal jeg være veldig fornøyd. Og hvis jeg ikke klarer det, så er det faktisk helt greit det også. Han har det kjempefint nå, og det har jeg også. Selv om jeg noen ganger tenker at det hadde vært fint å kunne ammet, den nærheten savner jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå