Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Jeg er så dritt lei akkurat nå. Jeg forstår at man må akseptere at folk ikke er sånn som enn ønsker eller vil. Men nå føler jeg at det tar kaka!!! Dette er bare 1 av utallige episoder. Vi ble IVITERT til å feire bursdagen til min svigerbror på ei leid hytte på fjellet. Da er jeg selvsagt ening i at vi skulle betale vår del på hytta og maten. + at vi finansierer våre aktiviteter der oppe. På turen var svigerbror,dama hans,niesa vår,svigers og svigersøster med. Vi var i slalåm bakken,i badeland og på bowling + 1 tur ute å spiste. Vi hadde lagt opp penger til å kose oss med og bruke på denne turen, fordi mannen min var i mellom 2 jobber og jeg i permisjon var ikke kontoen noe å rope hurra for. Da vi skulle reise fra hytta, ga svigermor meg en konvolutt med papirer oppi. I bilen åpnet jeg den og fikk se en liste over alle aktiviteter, mat og hytteleie som var delt på 2!!!!!!! så vi måtte ut med 8000 kr + de 4000 som vi hadde brukt på bensin,mat,bowling,ski,badeland osv selv. Den "regninga" vi fikk var på ALLE andre på turen. Da jeg ringte henne å spurte hva hun mente med dette, fikk jeg beskjed om at de kunne ikke ta alt og at vi tjente bedre enn de andre som hadde vært med.... Er jeg gal som reagerer? Jeg sa til mannen min at han måtte si noe, men han er så redd for konflikter at han unngår å ta den praten for en hver pris. Så han BETALTE uten å snakke med meg..... TØFFEL Så nå skal vi feire 1 års dag... da ville de ikke komme til oss fordi vi hadde oppført oss så lumpent sist når vi ikke godtok uten diskusjon å betale de pengene... Forslaget var at vi kunne komme til de i påska, da jeg sa at det hadde vi ikke råd til fordi vi hadde brukt opp alle pengene på sist tur, fikk jeg bare beskjed om at hun kunne ikke forstå hvorfor vi skaffet oss barn om vi ikke hadde råd til å ha de....
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 WTF?? Jeg hadde ALDRI gått med på å betale for alle på en tur man i utgangspunktet var invitert til å delta på! Makan til frekkhet!!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Hvis dere tjente best i familien, til tross for at mannen er arbeidsledig og du i permisjon, så burde de ikke lagt opp til en slik feiring! Jeg hadde ALDRI funnet meg i å betale mer enn min del....
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Hva i all verdens slags folk er svigerbroren og svigersøstra (+ den andre svigersøstra) deres da?? Som snylter på arbeidsledige søsken? Det var jo svigerfamilien din som ikke burde legge opp til en feiring de ikke har råd til! Men det mest utrolige er at de ikke kommer i 1 årsdag (til sønnen eller datteren deres?) som hevn for at dere reagerer. Minner meg mye om kontrollerende atferd, og burde bare avvises blankt. Si til dem at du kommer til å forklare sønnen eller datteren din hvorfor de ikke var med på noen av bursdagsbildene når h*n blir gammel nok. Jeg hadde heller ikke dratt til dem i påska. Og jeg hadde ventet lenge før jeg gjorde noe som helst sammen med dem. Og neste gang jeg skullle det skulle alle avgifter være avtalt på forhånd slik at jeg visste hva jeg sa ja til. Den siste bemerkningen hennes kunne du jo bare slenge rett tilbake til henne. Hvorfor har hun skaffet seg barn hun ikke har råd til? Hun lar jo den ene sønnen sin betale for de andre søskenene når hun burde gjort det selv.... Stakkars deg for noen svigertroll du har! All sympati
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Oi! Håper dere har lært, og ALDRI drar på "spleisetur" med den gjerrigkjerringa mer.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Jeg ble også skikkelig provosert da jeg leste innlegget ditt. Altså på deres vegner. At det går an. Dette er noe mannen din burde ha sagt i fra...aboslutt.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Så denne "spleise" turen har kostet dere 12.000 kr? Fy søren. Be mannen din skaffe seg en ryggrad.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Hadde det vært opp til meg hadde jeg gitt opp hele kontakten. Det finnes så mye dritt svigermor har gjort mot oss at det finnes ikke ord. - Hun begynte å invitere folk til bryllupet vårt uten å snakke med oss først. - Sa til mannen min at han hadde fraskrevet seg arven, da han giftet seg med meg fordi min familie hadde mer penger enn dem, så vi fikk klare oss med den arven!!!!! - Hun gir ikke gaver til bursdager eller jul til barna eller meg annet enn noe hjemmelagede sokker eller noe annet hjemmelaget. - De kommer å invaderer huset mitt med slekt og venner 1 uke før temin selv om jeg har sagt at jeg ikke vil ha besøk da. - Dagen før bryllupet vårt drikker de opp masse av drikken til middagen så vi måtte nød handle! Så det værste.... i talen startet hun med "gratulerer, så lenge det varer".... alle ble helt sjokka!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Mannen min er også oppgitt, men som sagt er ikke kan den opprørske typen! Jeg blir jo flyforbanna! Er det ikke litt dårlig gjort å bare bryte kontakten? overfor barna og mannen? hi
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Jeg hadde ikke tatt noe kontakt med de. Jeg hadde sett det slik at hadde de ville ha kontakt med barnebarna sine, må de neste ta tak i det selv. Mannen hadde og fått seile sin kos for min del, når han ikke klarer å stå opp for seg selv!
2 små og en undulat Skrevet 22. februar 2010 #12 Skrevet 22. februar 2010 Oi, du har min sympati! Hadde det vært mine svigers (eller foreldre) hadde jeg unngått så mye kontakt som mulig. Snakker om egoistiske, gjerrige og sneversynte folk:/ Hvis mannen din ikke er mann nok til å ta det opp med sine foreldre får du ta det om det kreves, så får de heller bare hate deg. Det sier mer om dem og dere taper vel ingenting på å ikke ha kontakt med dem?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #13 Skrevet 22. februar 2010 Dere kunne tatt en pakketur til Syden for de pengene. Next time? ;-)))
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #14 Skrevet 22. februar 2010 Eller Disneyworld i Florida. Med leiebil.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #15 Skrevet 22. februar 2010 Det går ikke an. Urettferdig for dere. Selvfølgelig skulle dere bare bet deres del. en selvfølge for meg
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #16 Skrevet 22. februar 2010 Jeg er målløs! Finnes det virkelig sånne mennesker. Herreguuud!
Figa Skrevet 22. februar 2010 #17 Skrevet 22. februar 2010 Du kan ikke bryte kontakten med de av den grunn. Svigermor er en heks, men jeg kunne da aldri brutt kontakten med henne. Hun elsker barna mine og en dag vil de elske henne tilbake. Det er forferdelig egoistisk å bryte kontakten med familiemedlemmer på den måten. Mannen din er vel lei av å alltid stille seg i midten. Han vet nok at foreldrene hans er håpløs, samtidig som han vil ha et godt forhold til dem og ikke orker all den kranglingen. Hvis dere har hatt gjentatte episoder hvor han gang på gang har konfrontert dem og ingenting forandrer seg, så er det ikke så rart at han gir opp. Mitt råd er å unngå slike aktiviteter, uansett om man blir invitert eller ikke. Hvis dere drar på ferie sammen (eller lignende), pass på at dere sover hver til sitt, at du har betalt for ditt og at ingen er avhengig av hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå