Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Venninna mi har ei lita jente med knallrødt hår. Hun er nydelig, og det røde håret kjempefint. Likevel virker det som et ømt punkt hos venninna mi, for da jeg traff barnet for første gang utbrøt jeg "å for en nydelig hårfarge!". Da krympet venninna mi seg liksom litt, og det virket ikke som om hun ble glad for at jeg bemerka det. Burde jeg ikke ha sagt noe? Håret er knallrødt, og i en dyp og fin farge, så det var det første jeg så. Jeg mente ikke å såre noen ved å si det. Det er kjempefint om dere som har barn med rødt hår kan svare. Takk for alle svar!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Synes det må være bra for venninna di at du sa det, selv om det virket som hun krympa seg litt:) Rødt hår kan være alldeles nydelig det:)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Bare skryt i vei! Å være rødhåret er fremdeles litt stigmatisert, men det er jo dumt hvis foreldrene bidrar til det... Moren trenger nok bare en bekreftelse på at det ER fint...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Rødt hår på kvinner er noe av det flotteste som finnes! Ikke uten grunn at det går mange falske rødtopper der ute. Jeg var en av de selv. Kjæresten min ble ganske skuffet da han fant ut at jeg farget det, men han har klart å godta mitt naturlige brune hår også Jeg synes ikke det er like fint med rødt hår på menn, men hver sin smak.
petite fleur Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har rødt hår, og har fått kommentarer på det hele livet. I oppveksten var det litt barnslig erting (som heldigvis ikke plaget meg noe særlig), i voksen alder er det motsatt - frisører og folk jeg nylig har møtt spør etter nr på hårfargen min og gir meg komplimenter for den :-) Sønnen min har også rødlig hår (man ser det best ute), og jeg tar meg ikke nær av at folk kommenterer hårfargen hans. Jeg synes kanskje det er litt pussig da, tviler på at så mange hadde kommentert håret om det var blondt eller brunt :-) Han er uansett verdens skjønneste!
Bidleba*4unger Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Klart jeg kommenterer! Kommenterer alle unger, jeg. Fordi det har både barnet og foreldrene godt av. Bare positivt, selvfølgelig... Ikke minst om ungene har rødt hår, ungene trenger å høre at de har flott hår. De kommer til å høre det motsatte av jevngamle mange ganger, så vi med vettet på plass får pøse på.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Ok. Tusen takk for fine svar! Jeg mente som sagt ikke noe galt med det, men håret formelig lyste mot meg og var helt nydelig. En her oppe skrev jo at det var litt pussig å kommentere hårfargen, men sånn blir det vel gjerne. Man kommenterer jo det som er litt annerledes, om barnet er veldig stort for alderen, har mange tenner eller er veldig blid også. Igjen takk for svar! HI
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Jeg synes rødt hår er aldeles nydelig...Synes det er bra at du poengterte det da du traff henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå