Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Det ser ut som dateren min får rødt hår. Men ingen andre i familien har det. Noen som vet om det er en vanlig baby fase, eller tror dere hun blir rødt-topp...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Min lille hadde litt rødskjær i håret, men nå ser hun ut til å bli blond... Gammel er hun da?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Jeg vet ikke om det er vanlig å ha rødt hår som baby, og at det forsvinner helt. Men vet i hvert fall at det er helt normalt å få rødt hår selv om ingen andre i familien har det :-)
Ranveig R Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Hårfargen kan bli så mangt... Begge mine foreldre har mellombrunt hår. Broren mi er raudhåra, eg er blond, lillesøster #1 er mellombrun og lillesøster #2 er nesten svart i håret ) Her i huset var eldste heilt kvit i håret som baby, er meir "normal" blond no. Lille var heilt klart raud i håret då ho vart fødd, men etter det begynte å vokse ordentleg har ho blitt blondare og blondare. Litt trist synest eg, likte raudfargen eg. Det ser litt snodig ut om ein ser etter no, har aldri klipt håret hennar, så ho har raude tuppar og blond "ettervekst"
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Kan du ikke skrive bokmål Ranveig!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Om en av dere er veldig mørk(nesten svart i håret f eks), kan rødfargen komme fra en av dere. En jeg kjenner har tilsammen 5 barn med 2 forskjellige mødre, og alle barna er rødhåret. Han er mørkbrun/svarthåret. Samboeren min er så og si svart i håret, og har røde spetter i sjegget sitt, og hvis han bleker/striper håret, blir det rødt. Barnet vårt har imidlertid ikke rødt hår, men mellombrunt. Jeg har brunt hår nå, men var betydelig lysere når jeg var barn.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Hvor gammel er datteren din, Ranveig? Eldstegutten min hadde litt rødlig hår da han var baby (det første håret), men det ble gradvis lysere, og nå er han snart 3 år (aldri klippet) og helt blond. Men mer en gyllen blondfarge enn en hvitlig blondfarge (fin farge). Yngstemann er 1 år og har akkurat fått litt hår, som ser rødlig ut. Blir spennende om det blir lysere eller ikke.
Bidleba*4unger Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Min datter har også knall rødt hår, og er fire mnd. Brødrene hadde også rødskjær da de var små, men det forsvant før de ble ett år, og faren det samme, men de var så mørke at det så ikke så knall rødt ut som på lillegull. Hun er nok temmelig lys. Skal bli spennende, hun er i tilfellet familiens første rødtopp.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har rødt hår, selv om verken min mor eller far har det... Begge er normalt mørkeblonde/brunhårede, men det er rødt hår lenger ut i slekten på begge sider. Jeg hadde ganske gult hår da jeg var liten, som ble rødere med alderen. Min nevø hadde rødbrunt hår da han ble født, men det ble helt blondt etterhvert. Så det er jammen ikke godt å si hva din datter får...
Bidleba*4unger Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Du har en herlig dialekt, Ranveig!!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #12 Skrevet 22. februar 2010 Nynorsk er ikke en dialekt, bidleba!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #13 Skrevet 22. februar 2010 Jajajaja, herlig er det uansett, anonym! Ha en god mandag, du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå