*Snart_mamma* Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Har np testet hver dag om morningen med cb eggløsningstest 5 dager etter endt mens,. men enda ingen positiv test,,, gått snart 2,5 uke nå. er det noen som har testet å som ikke har fått positiv test selv om de har hatt eggløsning?? at det ikke slår ut på testen?? håper på svar
Jønimi #er gravid!# Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Ønsker baby- har du prøvd å tempe?
*Snart_mamma* Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2010 har lest om å tempe. men har ikke helt skjønt hvordan jeg gjør det!... har du en enkel forklaring på hvordan det gjøres??
Jønimi #er gravid!# Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Jeg kan jo forteller hvordan jeg gjør det da. Har du hørt om ladyComp/babyComp? Det er et firma som har laget disse "tempeboksene" som man kan bruke som prevansjon og planlegging av barn. Gå inn på denne siden (pfc.no) så ser du info og bilder. Kort fortalt: Du tar temperaturen på samme tid hver morgen med EN gang du våkner. På denne måten så måler du basaltemperaturen. Kluet er at fra menstruasjon og fram til EL så er det østrogenet som råder og temperaturen er lav. Hos meg ligger målingene på 35.70- 35.80 i denne perioden. Dagen før (eller like før) EL så synker målingen ytterligere. Hos meg detter den ned til 35.60 ca. Da vet jeg at jeg får EL dagen etter. Får jeg da like lav temp dagen etter igjen, så vet jeg at egget har problemer med å slippe og kan kanskje forvente EL sagen etter igjen. Når EL har forekommet så stiger tempen. Hos meg så hopper den opp til 36.10. Deretter holder den seg høy (progesteronet dominerer) og forblir høy helt fram til mens. Da dette tempen ned igjen og man vet at mens kommer. Er man derimot gravid så detter ikke tempen ned igjen før mens, men holder seg høy og stiger litt. Du kan tempe på egenhånd uten å bruke LadyComp/BabyComp. Jeg ville nå aldri vært foruten min LadyComp, jeg har stålkontroll med den! Du får røde dager og grønne dager (sikre og usikre dager) når LC'en har blitt kjent med syklusen din. Best av alt er at man slipper å bruke hormonell prevansjon når man ikke vil ha baby. Og når man vil ha baby vet man når EL er og man har i mye større grad kontroll over hva som skjer
Jønimi #er gravid!# Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Hos meg ligger tempen på 36.20- 36.30 når den er "høy". Forskjellen fra lav til høy temp er ca en halv grad, hos meg 0,34 grad. Man kan utifra det se om man har nedsatt gullegemefunksjon- og dermed for lite progesteron (Progesteronet er avgjørende for at egget fester seg). Dette er en ekstrafunksjon hos BabyComp.
*Snart_mamma* Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2010 Okay. da skal jeg prøve på det.. blir spennende å se om jeg klarer det! tusne takk for hjelpen!
cessy*og prinsessa si* <3 Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 men eltest skal man ikke ta om morningen for hr el det nivået stiger ikke før utover dagen,iallefall va gyn sa til meg:)
*Snart_mamma* Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2010 fikk beskjed at man skulle teste på morgenurinen! å det skulle gå minst 4 timer fra sist man tisset til man testet! æsj å... har jeg brukt 7 tester til bare tull?? har alltid testet på morgen urin jeg!
cessy*og prinsessa si* <3 Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 nei alle sier at man ikke skal bruke morgenurinen,jeg gjorde det å det funket ikke men litt seinere på dagen hadde jeg fullt utslag:) iallefall det jeg har lest å hørt at man ikke skal bruke morgenurinen allefall..rart du fikk beskjed om det. kanskje forskjellig fra tester til tester men rart siden der har me nivået i kroppen å gjøre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå