septbaby09 Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Lille er nå over 4.5 mnd, en stor gutt, ammer ofte, også natt. I det siste har han begynt å våkne mye om natta, er lys våken. Vet han får tenner så kan være det også som gjør det, men jeg lurer bare litt på om han trenger mer mat. Har begynt å gi smaksprøver på grøt og banan, noen ganger blandet dette også, men er ikke overbegeistret for grøten bare. Kan jeg etter 1 uke prøve å gi en full porsjon? Når er det anbefalt å gi den? legges i 19.00 tida. Prøvd rundt 18, men virker litt sutrete å trøtt da. Må man gi svisker el noe liknende når man begynner med grøt etc? Hvor fort kommer man evt opp i flere porsjoner fast føde pr dag. Å er det da snakk om flere porsjoner grøt, eller går man rett på middag feks? Førstegangs her hehe... som om noen av dere drevne mannaer har noen råd å tips tar jeg gjerne imot
Rampongi Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Vi starta med noen teskjeer grøt når piraten var 4 mnd. Hun er 5 mnd og en uke nå. Vi kom vel opp i full porsjon i løpet av to uker tror jeg. Når jeg så at hun tålte full porsjon på morgenen flytta jeg måltidet til 1 1/2 time før hun la seg og startet også med grøt på morgenen igjen etter noen dager. Like før hun legger seg fikk hun flaske. Så jeg var sikker på at hun var mett før hun sovna. Hun fikk imidlertid uregelmessig og ganske diare-aktig avføring etter et par uker, så vi droppa grøten i tilfelle det skulle være den hun reagerte på. Var på 5 mnd kontroll i dag og helsesøster mente at vi bare måtte fortsette med grøten på kveld, starte med grøt om morgenen etter 10-dager/2 uker, så vente 2 uker igjen for så å starte på med middag i tillegg. Vi bruker hipp 4 mnd risgrøt med fersken og banan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå