Gå til innhold

Hvordan uttaler du navnet Karen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaaarn eller Karen. Jeg heter det, og folk spør til stadighet hvordan de skal uttale det. Jeg sier Karen, men er vant til å bli kalt begge delene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg uttaler det rett fram. Kaaaarn og Maaarn er kjempe stygt!

Skrevet

Er vestlending, og sier KaRen...

Skrevet

Jeg sier Kaaaarn. Synes det er mye finere en å utale det med en krafte RRR. Karrrrrren

Skrevet

Jeg sier Karen, men i min dialekt skarrer vi på r'en, så Kaaarn hadde ikke gått.

Synes uansett Karen (med den uttalen) er et kjempefint navn, mens jeg ikke synes noe om Kaarn.

Skrevet

Er og vestlending og sier KAren med trykk på A

Skrevet

Hehe, ja jeg synes det høres litt morsomt ut når min sørlandske kollega sier navnet mitt. Karrrren :)

Skrevet

Nei det ble feil sier det med trykk på R hehe ellers blir det KARen=Mannen=Fyren o.l

Skrevet

sier kaarn paa min dialekt, men er penere aa utale karen

Skrevet

på min dialekt er det ogå mest naturlig med Kaarn...

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden men det er rart det med navn hvordan de kan oppfattes pene og mindre pene avhengig av dialekter. Jeg synes f.eks at navnet Edel, uttalt rett frem var veldig fint når jeg fikk min første men etter at jeg hørte hvordan min stavangerske venner og familie ville uttalt det EdL synes jeg ikke det var noe pent lenger;-)

Skrevet

Her på Hedmarken sier vi Ka'arn og Ma'arn. Jeg snakker ikke dialekt, men synes det er en mye finere uttale enn Karen og Maren.

Skrevet

Sant det Hildemor. Min venninne heter Vibeke. Moren hennes kaller henne Viibeke, noe jeg synes høres litt rart ut. Hun heter jo Vibeke. Rett fram. Så ja, et navn forandres litt med hvordan forskjellige uttalelser.

Skrevet

Enig med 14.20. Er også fra Hedmarken.

Skrevet

Hva er forskjellen på Viibeke og Vibeke rett fram?

For meg fra Stavanger, er Viibekke rett fram...

Skrevet

Det gjør vi i store deler av Nord-Norge også.

Skrevet

Forskjellen er Viibeke og ViBEKE.

Skrevet

Kaarn her, Karen høres litt snerpete og vestkantaktig ut for meg som bor i Oslo.

Men apropos andre navn ja, nordpå sier de ikke "Vibekke" men Vibeeeeeeke, og ikke Joakim men Joakkim! komisk:)

Skrevet

Hvor nordpå sier vi Joakkim? Nord er stort vettu, og jeg kjenner ingen som heter eller sier Joakkim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...