*Jenta* Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har såvidt begynnt å gi jenta mi på 5 mnd litt grøt, for å venne henne på smaken. Mais grøt virker det som går greit, men prøvde litt risgrøt i går og i natt fikk hun veldig mageknip... Ga bare to tesjeer. Noen som har opplevd det samme? Hva hjalp for dere? Orker ikke så veldig mange kvelder og netter med bare gråting. Hvor mye sviskemos skal en gi etter et måltid med grøt?
Rampongi Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Kan jo være at hun ikke tåler akkurat denne grøten, men det kunne jo har vært noe annet også.. Men kanskje greit å gi henne den hun tåler noen uker til før dere prøver en annen. vi bruker hipp risgrøt med banan og fersken er det vel. Vi blander malt i grøten istedet for sviskemos, så det vet jeg lite om.
AussieAnette Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Min lille får diare og magevondt av maisgrøt, men blir hard i magen av alle andre grøter (spesielt de med ris i). Jeg har fortsatt ikke knekt koden selv 1 mnd etter innføring av grøt. Må gi maisgrøt en gang iblant da for å få ut avføringa av den stakkars gutten.. uffameg. Bruker både malt og sviskemos i grøten forresten.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Vi har opplevd det samme. Vi gav henne sviskesaft, og du verden det fikk fart på systemet. Masse tykk grøtete bæsj som kom ut. Og STINKET. Etterpå en stund kom det enda en skvett med bæsj. Den var mer flytende og mer luktfri. Vi bare fylte litt sviskesaft på en flaske, så fikk hun drikke det hun hadde lyst på. Tok ikke noe besemt mål. Sviskemost likte hun ikke. Gav de sykeste grimaser og grøsninger når hun smakte på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå