Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #1 Del Skrevet 22. februar 2010 Hei! Ønsker om mulig et konkret svar på hvordan jeg skal gå frem. Har gjennomgått 2 enkle pergokurer uten hell. (Sædkvaliteten til min mann er helt topp:-).Etter første kuren fikk jeg mens på syklusdag 37 (startet opp uten mens - men på "liksom syklus-dag" 5). Gikk direkte over på enkel kur nummer 2 - mens i ca 10 minutter på syklusdag 41. Etter dette hadde vi pausemåned, hvor jeg forsøkte å teste etter EL med billigtester. Mener bestemt jeg fikk en positiv test på syklusdag 17, men fikk aldri mensen, og er heller ikke gravid, så da kan vel ikke testen ha vært skikkelig positiv. Snakket med min gynekolog på telefonen, som sendte meg resept på Metformin, som jeg når har tatt i to uker. Første uken tok jeg èn tablett om dagen, andre uken to, og nå har jeg begynt med tre tabletter om dagen. Bivirkninger i form av diarè og kvalme, men regner med at det vil være verdt det:-). Tok El-tester for hhv 2 og 3 dager siden som jeg mener var positive, og i går var den negativ. Har hatt samleie alle disse dagene. Så til mitt spørsmål: Når kan jeg begynne på den doble pergokuren som venter i skuffen? Hvis EL testen var positiv, og dersom egget faktisk slipper, så kan det jo hende jeg blir gravid, og da kan jeg jo ikke ta pergokuren (er det noen som vet hva som helt konkret kan skje hvis man gjør det?). Hvis jeg venter 2 uker, og tester negativt på CB-graviditetstest, men ikke har fått mensen - kan jeg da begynne med pergo? Er veldig takknemlig for seriøse svar. Ser at det er mange som er i samme situasjon som meg, men det er ikke alltid like lett å finne svar på akkurat det man lurer på:-). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141480889-metformin-ingen-mens-n%C3%A5r-begynne-pergokuren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Night 78 - keiser og prins Skrevet 22. februar 2010 #2 Del Skrevet 22. februar 2010 Hei Hadde ringt gynekologen og spurt. Tror ikke det er bra å spise pergotime om man er gravid! Jeg fikk forresten beskjed om at jeg måtte ta metformin i minst 5 uker før jeg tok pergokur. Krysser fingrene for positiv graviditetstest, så kan den pergokuren bare støve ned ;0) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141480889-metformin-ingen-mens-n%C3%A5r-begynne-pergokuren/#findComment-141483155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lindynatt Skrevet 23. februar 2010 #3 Del Skrevet 23. februar 2010 be om å få tabeletter til å utløse mensen, du vet ingenting om slimhinnen, om den er fallt sammen is eg selv, da hjelper ikke pergo, selv med el er det ingenting som kan bite seg fast. metformin trenger tid før det virker og hvis du blir dårlig, trapp ned til to tabeletter igjen, det må lures inn og ut av kroppen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141480889-metformin-ingen-mens-n%C3%A5r-begynne-pergokuren/#findComment-141490038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå