Gå til innhold

Da må jeg forlate dere for denne gang

bobbygirl♥♥m/tvillinggutter

Anbefalte innlegg

Det var ikke liv i magen på UL i dag. Slimhinnene var tynne igjen og det var ingen tegn til graviditet. Det har nok skjedd det samme som sist, fosteret har sluttet å utvikle seg tidlig, men denne gangen kom det ut av seg selv og jeg trenger ikke utskrapning.

Trist dag, dette. Men hadde jo fått et varsel om at ting ikke var som de skulle, så det store sjokket uteble denne gangen. Har tatt en hcg-prøve, håper den er lav slik at jeg ikke trenger å reise flere ganger til Riksen på en stund. Må si jeg forbinder det stedet med dårlige nyheter...

Tusen takk til alle som har støttet meg, det er utrolig godt å komme hit når livet er tøft. Ønsker dere alt godt videre!!! Kommer nok til å titte inn for å se hvordan det går med dere, også. Og kanskje jeg er så heldig at jeg rekker tilbake som "gravid sliter" før dere drar herfra!!!

Fortsetter under...

Veldig trist å høre at du mistet spiren din bobbygirl:o( Kan bare tenke meg hvor vondt du må ha det nå... Føler virkelig med deg og håper du snart er tilbake her på "gravide slitere" igjen. Trist at veien for å få barn skal være så vanskelig og lang for noen av oss.

Ønsker deg all lykke til videre!

Tusen takk for hyggelige trøstemeldinger. Det går ganske greit når det bare er mannen og jeg som snakker om tapet, men så snart jeg skulle fortelle foreldrene mine om det begynte tårene å fosse. Det blir liksom så mye værre når jeg får litt medlidenhet.

Men vi skal tenke framover, og vi har ikke gitt opp ennå. I dag skal vi få sendt en mail til Island for å høre litt om fremgangsmåten for å få eggdonor-behandling der. Tror mine egg har brukt opp sjansene sine nå. Er det noen som vet noe om, eller vet om steder der jeg kan lese mer om donor-behandling, er jeg takknemlig for svar. Her på sidene dreier det seg mest om donorsæd.

Lie79: Så hyggelig å høre fra deg igjen, krysser fingre og tær for deg og dine to håp! Kanskje du snart kan komme inn her og holde av en plass til meg!

Takk for det bobbygirl:o) Har et lite håp om å få komme inn hit snart og skal selvfølgelig holde av plass til deg:D

Fant noe om eggdonasjon på CFC sin nettside, men vet ikke hvor god info man får her..

http://www.copenhagenfertilitycenter.com/behandlingen/gdonation.htm

Har du forresten tenkt på om det kan være immunforsvaret ditt som gjør at du mister så tidlig? Du blir jo gravid, så er ikke sikkert det er eggene dine det er noe galt med? Vet ikke om du har prøvd Prednisolon (demper immunforsvaret) og/eller Klexane/Fragmin (antikoagulerende) eller albyl-e (blodfortynnende)? Ikke hørt om noen som har fått det med forsøk i det offentlige (har spurt på Riksen, men fikk blankt nei pga de bruker ikke de typene medisiner på sine pasienter), men i det private er det mange som blir satt på disse medisinene. Jeg har allerede fått vurdering av lege hos Hausken og Svend Lindenberg ved CFC og har blitt anbefalt å prøve Prednisolon hvis jeg må ha flere forsøk. Jeg sendte kopi av journalen min + litt info om oss til Svend Lindenberg på CFC og fikk svar i posten bare noen dager etterpå. Kostet ingenting:o) Kanskje det kunne vært noe for dere også?

Ønsker deg lykke til med videre valg og krysser fingrene for at du snart har en sprell levende frisk og sunn spire i magen:o)

Annonse

Hei igjen Lie79!

Tusen takk for info, mye interessant å lese der. Vi hadde en utrolig hyggelig lege på riksen på mandag. Hun tok seg god tid og sa faktisk akkurat det samme som du skriver. At vi burde be om fragmin og albyl-e hvis vi valgte å gå videre privat, og at det kanskje ikke var mine egg det var noe galt med, men et litt overivrig imunforsvar. Bare så synd de ikke får lov til å gi litt ekstra medisiner, det kunne kanskje spart flere av oss for et forsøk eller to.

Vi har likevel bestemt oss for eggdonasjon, vi vil ha de beste sjansene neste gang. Både friske egg og medisiner som kan roe imunforsvaret og styrke blodgjennomstrømming. Føler at tiden løper fra meg, jeg fyller jo 39 i år og har ikke tid til å prøve meg fram så mye lenger.

Så på en måte er det en frihetsfølelse ved å være ferdig med de offentlige forsøkene, nå som vi betaler selv kan vi også be om å bli hørt på en annen måte enn i det offentlige. Det er jo dyrt, men det er tross alt bare penger, det er mye jeg kan unnvære for å oppfylle den største drømmen. Dessuten er mine foreldre helt knust på våre vegne, de vil svært gjerne bidra økonomisk dersom vi skulle trenge det. Så sånn sett er jeg sikkert heldigere enn mange andre.

Vi får følge med hverandre videre, er så spent på hvordan det går med deg!!!

klem fra

Kjære bobbygirl!

Det var ufattelig leit å høre at det endte slik denne gangen! Jeg har tenkt på deg, og håpet i det lengste at du bare gjennomgikk det samme som meg.. Ord blir fattige i en slik sammenheng, dessverre.. Men nå satser vi alt på at du med nye medisiner og eventuelt eggdonasjon vil lykkes i neste runde! Veldig godt at du har fått beskjed fra legen din om at andre medisiner kan være tingen for deg - det er alltid positivt å kunne prøve ut noe nytt. Jeg håper virkelig du kommer inn hit igjen snart - du SKAL inn hit igjen snart! Stor trøsteklem fra meg

Så hyggelig at du har tenkt på meg, Astra71! Nei, det gikk ikke bra denne gangen heller, men det skal gå bra til slutt. Håper de er åpne for litt tilleggsmedisinering på Island, vi er nå i dialog med dem om en samtaletime. Veldig spennende, og godt å ha fokus framover!

Skal følge med deg videre, det er såååå deilig og oppløftende at noen av oss lykkes etter masse slit og tunge stunder!!!

Stor klem fra meg:)

Var det Nan du snakket med bobbygirl? Vi har hatt 2 samtaler med Nan og har et veldig godt inntrykk av henne:o)

Skjønner godt at du vil prøve noe nytt nå ja og velger det som gir dere best sjanser for å lykkes. Går det ikke for oss nå, skal vi også over i det private og ønsker å prøve bl.a Prednisolon og blodfortynnende. Synd at ikke Riksen kan gi dette ja, særlig når de anbefaler pasienter å prøve det hvis de skal gå videre i det private.

På CFC sine sider har jeg lest at de inseminerer opp til 45 års alder, da det ikke har noe å si så lenge man har donoregg. Men skjønner godt valget deres med donor etter det dere har opplevd nå, og at dere ønsker å sikre dere best mulig:o)

Du får oppdatere etterhvert som dere er i gang igjen, spennende å høre hvordan det går med deg:o)

Krysser fingrene for oss begge jegXXXXX :o)

Hei igjen Lie79!

Det var Nan som tok ut og satt inn egg denne gangen. Hun og Jan Mellembakken fulgte meg utrolig godt opp etter ma i sommer, jeg har faktisk fortsatt mobilnummeret til Jan (kunne ringe direkte til han om hcg prøver og annet, slapp å vente i kø). Men denne gangen var det en hyggelig kvinnelig lege fra Georgia, Nangiza Svanad tror jeg. (Jeg har blitt god behandlet på riksen av både leger og sykepleiere, har bare en negativ opplevelse der og det var en samtale med overlegen som begynner på E.) Nangiza var dessuten veldig positiv til eggdonasjon og tipset meg om å sjekke Georgia ettersom prisene visstnok er mye lavere der. Har ikke funnet noen klinikker i Georgia ennå, og med mitt utseende tror jeg det vil bli lettere å finne en donor med likhetstrekk på Island.

Godt å høre at du har fått så bra oppfølging på Riksen:o) Jeg har også gode erfaringer med Nan og Mellembakken. Overlegen på E har jeg også vært borti ja, flere ikke så gode opplevelser med den personen...

Men nå er det jo uansett over i det private, og da får vi håpe på god og profesjonell behandling videre:o)

Blir spennende å høre hvordan det går med deg videre i prosessen! Er vel ganske gunstig økonomisk sett også hvis dere velger Island med tanke på dagens kurs?

Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...