go-jentene Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Har en jente på 2 uker som har fått gule staflikokker.. Har hørt mye rykter rundt det og lurer på hva det er.. Hun går på kraftig antibiotika nå, og blemmene er snart borte. Stemmer det at det er en infeksjon man får på sykehuset? Kan man dø av det hvis infeksjonen går i blodet og man ikke får behandling? Sykehuset har ikke sagt noe om dette, bare rykter jeg har hørt. Noen som har vært borte i dette??
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 ja, det er sykehus bakterier... er vel sikkert ikke bra om det går i blodet, prøve og google det opp. ei veninne av meg fikk det i såret sitt når hun tok KS. hun ble skikkelig dårlig.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Det skrives stafylokokker - hvis du vil google det.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Det er ikke bakterier du FÅR på sykehuset, men det kalles sykehusbakterier fordi de smitter lett i den type miljø. Forholdsvis vanlig å få gule stafylokokker uten å ha vært på sykehus også, jeg har hatt det flere ganger i forbindelse med halsbetennelser. Litt antibiotika så er det over Men det kan være vondt, og det smitter lett! Ikke gjennom blod så vidt jeg vet, men dråpe og kontakt.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 De aller fleste menneskene har gule stafylokokker i slimhinnene... men det er ikke farlig. Noen ganger får man det i sår, og det er ikke så bra. Men det er på en måte som et infisert sår, trenger antibiotika for å ta knekken på det. Når blemmene har trukket seg tilbake er jo det et tegn på at det er på vei til å bli bedre. Dersom det går i blodet er det som ved all type blodforgiftning, ikkebra, men det skjer ikke oftere med gule stafy enn ved andre bakterier o.l. Det er mer vanlig å få det på sykehus enn andre steder, men trenger ikke nødvendigvis å komme etter ta man har vært på sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå