Gå til innhold

Sukker i urinen til barn..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget sukker i urinen til gutten min idag.. Dvs, jeg tror det var sukker, så i alle fall slik ut.

Han er 2 år og bruker bleie. Har tisset som vanlig inatt, og idag tidlig når vi skulle bytte og ta på klær ble jeg oppmerksom på det som så ut som små sukkerkorn..

Kjenner jeg er litt småbekymra egentlig.. Er dette tegn på diabetes eller kan det skje av en eller annen grunn?

Andre som har opplevd dette?

Ringte mann min og sa at nå må vi skjerpe matvanene våre.

Tror nok egentlig vi spiser helt normal og variert, med middager, frokost og kveldsmat og potetgull og godis i helgene..

Offamejen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sukker i urinen ser ikke ut som sukker, så det er det nok helt sikkert ikke! :)

Men endel av bleiene har en tendens til å korne seg opp litt, hvis det har gått lang tid mellom skifta (sånn som på natten)

Skrevet

Åhh gud, jeg krysser fingrene for at det er bleien som har kornet seg litt..

Det så liksom ut som små sukkerkorn, og jeg ble vel litt redd egentlig.. Både jeg og mannen min har diabetes i familien og blir derfor litt paranoide når slikt som dette skjer..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Korna bleier kan godt minne litt om sukker, ja! Det er vel gele eller noe i bleia som gjør at det blir sånn... litt alla sånn som det er i de gamle typene med bind :)

Skjønner godt at du ble bekymra da, ja! Man skal vel (om jeg ikke husker feil) ha blodsukker på over 11 før det går i urinen, og har du ikke merka noe til diabetes på han før så tror jeg du kan puste ut :)

Skrevet

Da takker jeg for beroligende ord og ønsker deg en god dag:-)

Men, tror nok dette var en liten tankevekker, så nå blir det ikke noe slurv med kostholdet!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bare hyggelig, og takk det samme!

Kostholdet er nok viktig å tenke på uansett hvor man ligger i risikosonen... det er jo nå fremtiden legges, og vi bør nok alle passe bedre på. Lørdag er godtedag, ikke fredag til søndag, og litt i uka :P Er sånn selv, og burde nok stramme meg opp litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...